Ga naar inhoud

Wat gebeurd met d chijf als je windows op c volledig restore doe ?


Arman

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een backup op mijn d schijf staan.

Nu heb ik dus probleem met windows daarom wil ik windows volledig herstellen, dwz alles wordt zoals hij nieuw was...

Ben ik dan ook de bachup kwijt op d schijf ???

Ik heb maar 1 fysieke schijf.

Thanks

Arman

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Arman,

:welkom:

Over welke back-up gaat het hier, eentje die je zelf gemaakt hebt of ...?

Indien het om een merk-pc gaat met een recovery- partitie of met recovery schijfjes zodat je de pc of laptop terug naar fabrieksinstellingen kan zetten is de kans heel groot dat alles gewist wordt als je de pc terug naar fabrieksinstellingen zet.

Best maak je van alle eigen bestanden een back-up op cd of dvd, of je koopt een externe harde schijf aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Ik heb en back-up gemaakt via configuratiescherm... dus er staat een volledige back-up op, heeft meer dan 1 uur geduurd. Volgens mij windows staat er ook op.

Maar eigenlijk probleem is gekomen na dat ik een systeem herstel heb uitgevoerd. (snele type)

Daarna pc start op en ik krijg foutmelding venster met een grote rode x op maar verder zie ik nergens geen tekst.

Dus onderaan mijn pictogramen op desktop sta geen tekst enkel logo's en als ik op een pictogram klik of op startknop klik dan krijg ik blauw scherm :thumpdown:.

Weet iemaand hoe dit kan opgelost worden ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer om in de veilige modus op te starten en dan opnieuw een systeemherstel te doen naar een punt van voor je de back-up hebt gemaakt.

Heb je een back-up of een systeemkopie gemaakt via het configuratiescherm?

Een systeemkopie is het beste en die optie staat links bovenaan in het venster van Windows back-up

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen je de bewuste back-up maakte heb je toen gekozen voor 'systeemkopie' maken?

Indien wel zit je goed maar je moet dan wel een systeemherstelschijf hebben aangemaakt zoals voorgeschreven door het Windows programma.

Indien je de systeemherstelschijf op DVD hebt steek je die in de lezer, start de pc terug op met optie 'starten van station 'x' (x=DVDlezer/schrijver)'

Volg dan de aanwijzingen van het programma die ervoor zorgt dat de image van het systeemkopie op je D schijf wordt teruggezet naar de systeemschijf C zonder dat er veranderingen optreden op de gegevens van je D schijf.

Nog een advies, een imageback-up maak je nooit op de fysieke schijf die ook je systeemschijf is, zoals bij jou C en D dezelfde schijf is. Indien de C schijf kapot gaat is ook de schijf D stuk en kan je niet meer aan je imageback-up geraken.

Steeds een back-up maken op een andere fysieke schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor u advies!

Een systeemkopie heb ik niet gemaakt zo te zien, want via die samsung recovery 4(die mijn pc omzeep heeft geholpen) zie ik systeemkopie ergens in 2010 en mijn back-up is van gisteren.

Ik heb geen herstelcd.

- - - Updated - - -

Wat als ik mijn firstboot divace op d ga zetten ? Daar staan toch alle nodige files denk ik. Of gaat het niet werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.