Ga naar inhoud

wazige iconen na kuisen computer


Mar39

Aanbevolen berichten

Onze computer is enkele weken geleden in panne gevallen.We hebben hem moeten laten depanneren.

Ze hebben onze gegevens gespaard en alles er terug opgezet.

Echter alle foto's en gegevens van vroeger (icoontjes van oude programma's, internet, afbeeldingen,...) komen wazig voor. Als ik nieuwe foto's opzet komen die helder voor. Wil ik 1 van mijn nieuwe foto's op het bureaublad plaatsen dan lukt dit niet, enkel oude dingen kan ik op het bureaublad krijgen. waarom?

Toen we de computer net hadden werd er wel het één en ander gevraagd om opnieuw in te stellen, vb family security enzo, maar is dit het probleem.

Ik ben echt een leek, maar ik zou dit toch graag oplossen.

Een goede ziel die mij kan helpen of toch zeggen hoe dit komt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

inderdaad een bureaubladachtergrond plaatsen, maar heb het nu nog eens geprobeerd en lukt met sommige foto's toch.

Bij kleuren kalibreren staat wel een icoontje van java.

Alle icoontjes van voor de kuising staan op ons bureaublad in het wazig, wat nieuw bijgezet wordt van programma's of foto's komt er helder op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de afbeelding open doe is de foto normaal zichtbaar. T'zijn enkel de pictogrammen en mappen die wazig staan.

Dan vermoed ik dat het met de ingestelde schermresolutie te maken heeft.

Kijk de instellingen eens na via configuratiescherm-> beeld, of door op een lege plaats te klikken met de rechtermuisknop op je bureaublad en dan kies je schermresolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan vermoed ik dat het met de ingestelde schermresolutie te maken heeft.

Kijk de instellingen eens na via configuratiescherm-> beeld, of door op een lege plaats te klikken met de rechtermuisknop op je bureaublad en dan kies je schermresolutie.

Merci, heb ik gedaan maar alles staat daar goed mijns inziens. In hoogste resolutie. Hoe komt het dat oude dingen wazig staan en nieuwe dingen helder. Als het aan de schermresolutie zou liggen zou alles toch wazig zijn dacht ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Mar39,

na clarkie's vraag, deze misschien foute inschatting, maar mogelijk ook juiste oplossing voor je probleem (niet geschoten is altijd mis xD):

Mogelijk is bij de hersteller de PC opgestart in Veilige modus (= lagere resolutie), de bestanden gesaved naar een andere locatie, maar ook de "iconCache".

Na herstelling is opgestart in normale modus, in maximale resolutie, en daarna de bestanden én de "iconCache" terug gezet. Die icons staan nu mogelijk nog ingesteld om normaal weer te geven in "een lagere resolutie".

Mogelijke oplossing: Resolutie verlagen en daarna opnieuw verhogen. Mogelijk passen de icoontjes zich dan aan.

Andere mogelijkheid: Icoontjes van het bureelblad naar een map C:\xxx\ verplaatsen, en daarna terug naar het bureelblad verplaatsen.

Het blijft een gok, maar vraagt niet veel werk.

doe er maar mee wat je goed vindt.

Groeten,

Beerke10

Vul je systeemgegevens in bij je profiel, zo kunnen we je beter, sneller en gerichter helpen.

aangepast door Beerke10
Link naar reactie
Delen op andere sites

De tip van Beerke10 heeft mij op een ander idee gebracht dat waarschijnlijk ook gaat werken en niet zoveel werk vraagt.

Open de verkenner en stel bij de map en zoekopties in om ook de verborgen bestanden te tonen.

Blader dan naar de map C:\Users\uw account\AppData\Local en verwijder daar het bestand IconCache.db

De rode vermelding uw account is natuurlijk je eigen accountnaam.

Sluit de verkenner, klik op een lege plaats op je bureaublad en druk dan op de toets F5.

Als dat niet helpt, herstart dan de pc. Het bestand IconCache.db zal dan opnieuw worden aangemaakt met de iconen (hopelijk) in de juiste resolutie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.