Ga naar inhoud

wifi werkt niet in update windows 8.1


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een paar dagen geleden de nieuwe update van windows 8 gedownload, namelijk windows 8.1.

Maar ik kan niet met wifi op het internet, elke keer als ik wil verbinden, komt dit tevoorschijn:

- verbinding maken met het internet duurt langer dan normaal.

Daarna verbindt hij toch, maar er staat wel 'beperkt', ook al lukt het niet om te surfen.

Nochtans ligt het niet aan de wifi, want ik kan wel verbinden met andere apparaten.

Ik heb al geprobeerd om de oude drivers te downloaden, maar dit helpt niet.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat ik momenteel weet is dat er nogal wat problemen zijn met de 8.1 update, dus dat zou de oorzaak wel eens kunnen zijn. Er zijn blijkbaar als verschillende bugfixes uitgekomen na de initiële update, misschien eens kijken of je de laatste updates al hebt ?

Ik heb zelf geen ervaring met Win 8, dus veel meer kan ik je niet vertellen, maar waarschijnlijk kan één van mijn collega's hier je verder op weg zetten. Ik volg het wel even verder.

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb heel het internet al doorzocht en alle reacties gelezen, uiteindelijk is het opgelost. Dit was een deel van mijn oplossing:

"Hi guys, i tried all the above methods but none of them worked for me. However i did find smt that worked, which is to revert your network adapter driver back to an older version instead of the one installed by windows 8.1.You can do this by going to device manager, right click on your network adapter, go to update driver, then "browse my computer for driver software, then"let me pick from a list of...." , uncheck the "show compatible hardware" checkbox and finally select the older version of current driver (if you dont know which, just use trial and error)."

Maar als je niet weet welke driver je moet kiezen, vond ik het toch wel riskant, want er was een melding waarop stond dat je computer niet goed kon werken of zelf kapotgaan. Ik heb broadcom 802.11n en heb iemand gevonden met dezelfde driver die hetzelfde probleem had. Die zei dat je Broadcom 802.11n-netwerkadapter versie: 6.30.223.102 moest gebruiken en dat daarmee het probleem opgelost was. Dit heb ik gedaan en inderdaad, nu heb ik terug wifi. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.