Ga naar inhoud

WIN7 of WIN XP


edgar_X

Aanbevolen berichten

hi ik heb DELL DIMENSION 4600 pc met de volgende kenmerken

Processor: Pentium 4 CPU 2.66 Ghz

L1 Chace: 8 KB

L2 Cchache: 512 KB

Memory: 1.536 MB (kan uitbreiden tot max 2 GB) (DDR1)

Harde schijf: 111 GB

VideoCard: NVIDIA GEFORCE FX 5200 (DELL)

momenteel draait er winXP SP3 Home edition op.

wordt enkel gebruikt voor skype, surfen, youtube, word (dus geen andere programmas of spelletjes)

De vraag is of het beter(sneller) is om over te stappen naar Win 7 32 bit (en welke editie) of blijven bij WIN XP ( en welke editie werkt sneller)

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hardwarematig kan ik er weinig over zeggen. Maar Windows 7 (map) is qua opslag volgens mij veel groter en heeft veel meer RAM nodig. Het is wel veel mooier dan Windows XP. Maar die Dell Dimension 4600 is dat wel een snelle pc en voldoet die nog wel aan de eisen van deze tijd? Zo nee, zou ik mooi bij XP blijven en er geen geld insteken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Windows 7 Upgrade Advisor kan je nagaan of je hardware geschikt is voor windows 7.

Hou er wel rekening mee dat de ondersteuning voor XP stopt op 8 april 2014.

Vanaf dan krijg je geen updates meer voor XP.

Als je de resultaten van de upgrade advisor hier plaatst, kunnen we helpen uitzoeken of een eventuele upgrade van de hardware nog zin heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.