Ga naar inhoud

win98, kleine vraagjes (usb, automatisch afsluiten en een error)


Cortez

Aanbevolen berichten

Hier ben ik alweer met mijn problemen. Nu geen grote meer gelukkig :) heb een paar kleine vraagjes ivm mijn ma's 98.

1. Ik heb eens gekeken voor een driver voor usb en heb dit gevonden USB Devices May Not Work in Windows 98 Second Edition zou dat werken? (usb 2.0, 98se, gedownload: 240075up.exe)

2. Waar kan ik dat veranderen dat hij automatisch afsluit (als je afsluit dat hij uitvalt, dat je niet meer moet op power drukken om hem te laten uitvallen, voor dat hij binnen geweest is sloot hij wel automatisch af maar nu niet meer)

3. En ik krijg ook een "Failure: boot from ATAPI" ofzo (als ik opstart) weet niet wat het is want alles gaat normaal, zou het alleen weg willen.

Alvast bedankt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Probeer het, met een beetje geluk is het de juiste.

2. - Klik op Start > Programma's > Bureau accessoires > Systeemwerkset > Systeem info

- Klik op Extra > Hulpprogramma voor systeemconfiguratie

- Klik op Geavanceerd en vervolgens op het tabje Algemeen

- Vink "Snel afsluiten uitschakelen" aan en druk 2x op OK

- In de meeste gevallen moet de pc opnieuw worden opgestart.

3. dit een verkeerde instelling in je BIOS. Kijk even na in windows of je cd-rom station degelijk werkt. Indien deze werkt dat zou ik dit zo laten om geen problemen te creeeren. Oudere pc's zijn zowieso wat moeilijker

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt een gaan zien voor die ATAPI error in de BIOS de boot volgorde, first CD, second HD en third Floppy ? kan ook A,C,CDROM staan, in ieder geval als ge die failure weg wilt (deze kan trouwens geen kwaad) zul je de boot volgorde moeten aanpassen zodat de eerste uw harde schijf staat en dan CDROM en eventueel Floppy. Its up to you.

Voor uw usb vraag, wel is het windows die erom vraagt of wil je een usb apparaat aansluiten ?

Het afsluiten zou volgens de opgegeven oplossing van Karel opgelost moeten zijn. Indien niet horen wij het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties maar ik zit nog steeds met dezelfde problemen :S

de eerste van die usb (dat bestand is geinstalleerd + de drivers van op de cd van die mem stick) maar hij doet niets (vraagt of zegt ook niet dat er nieuwe hardware is)

de tweede stond al aangekruist (als ik hem niet aankruis dan afsluit start hij gewoon weer her op)

de derde... die laat ik vallen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.