Ga naar inhoud

Window 7 opnieuw op laptop zetten.


FritsHein

Aanbevolen berichten

Beste Forrummers,

Vanwege een niet te herstellen bad sector in mijn huidige configuratie, wil ik mijn reserve win.7 opnieuw op de laptop zetten.

Ik weet nog globaal hoe ik te werk moet gaan, maar weet het begin niet helemaal goed meer. ( weet dat er een vraag gesteld word om te formateren ).

De CD in de laptop doen. Laptop uitzetten en weer opstarten en dan....... welke Functie toets?? Dat begin ben ik even kwijt.

Wie kan en wil mij hiermee helpen?? Alle andere zaken zijn al op een externe harde schijf gezet. Dus eigenlijk het begin opzet om Win.7 op de laptop zetten.

Alvast bedankt.

Beste groetjes, Victor.:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanwege een niet te herstellen bad sector

Best dat je de harde schijf eerst even controleert, misschien dat een nieuwe schijf en dan pas Windows opnieuw installeren een betere oplossing is.

Indien Windows nog werkt kan je dat zo:

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?


Geraak je niet in Windows voer je onderstaande uit:

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.


Wat bedoel je met
wil ik mijn reserve win.7 opnieuw op de laptop zetten

gaat het om een recovery- schijf?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is geen recovery schijf maar een gewone waar Win.7 ultimate opgezet is. En die wil ik er opnieuw opzetten en daarna alle andere programma's.

- - - Updated - - -

Eigenlijk heb ik een verkeerd antwoord gegeven in het begin : bad sector. Dit is niet de bedoeling, er is iets met Win.7 gebeurt en daardoor gaat er af en toe iets niet goed. Vandaar dat ik helemaal opnieuw wil beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me niet kunnen dat er een kopie gemaakt wordt van een legaal besturingssysteem van iemand anders en dat je ook nog eens zijn code kan gebruiken om Windows te activeren.

Als je die Windows wil activeren met een reeds gebruikte legale code ( van op een andere pc) zal het activeren niet lukken en heeft het bijgevolg geen zin om die Windows te installeren.

Dus even specificeren graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Specificeren kan ik het niet Clarkie. Ik heb een paar jaar geleden een nieuwe kloon laptop bij deze computerman gekocht en heeft deze ingericht en Win.7 ultimate geplaatst. Laptop afgeleverd met een gebrande dvd van het besturings programma erbij met de mededeling dat ik die eventueel kon gebruiken om Win.7 er opnieuw op te zetten. Alles heeft altijd goed gedraaid met updates enz. De beste man is er niet meer en nu probeer ik Win.7 met deze dvd er opnieuw op te zetten. Ik hoefde geen codes in te vullen met opnieuw installeren zei hij. Dus vandaar, op goed geluk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoefde geen codes in te vullen met opnieuw installeren zei hij. .

Nu rest de vraag wat er juist op die DVD staat.

Is het een Windows 7 Ultimate installatie- dvd? Zou me verwonderen aangezien je geen code moet ingeven. Geen code ingeven wil zeggen dat het een illegale Windows betreft.

Het kan ook een image zijn die gemaakt is na de installatie van Windows.

Of het betreft een recovery schijf waarmee je de laptop terug naar fabriekstoestand zet.

Wat staat er juist vermeld op het schijfje?

Als je het schijf je in je dvd-rom plaatst en je bekijkt de inhoud, wat staat er dan op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.