Ga naar inhoud

Windows 2000 van desktop naar laptop


pcleek

Aanbevolen berichten

Hallo,

heb via True image copie gemaakt van partitie van schijf op desktop en deze dan op een andere partitie op laptop geplaatst

na aanpassen van de bootini file omdat de partitie niet correct werd opgegeven start de laptop op met windows 2000 maar blijft dan hangen ik vermoed omdat niet alle drivers correct zijn

Hoe is dit op te lossen ?

Ik bezit geen originele startup cd met win 2ooo iemand , met het overzetten van een oude win98 ging dit prima echter win 2000 lukt blijkbaar niet zo gemakkelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

je installeert dan ook op een compleet ander systeem, dus het kan vrij logisch zijn dat hij daarom niet wel (verder mag je ook geen OEM licentie hebben, die mag niet naar een andere pc overgedragen worden).

De manier waarop het soms wel lukt is (nadat je je backup image gemaakt hebt natuurlijk) op je desktop zoveel mogelijk drivers verwijderen (chipsetdrivers eraf; audiodrivers weg, videokaart eraf...). De kans is dan groter dat hij op die andere pc wél gaat willen opstarten. Maak dan van deze "gestripte" versie nog een image, en probeer met die image op je laptop te krijgen. De kans is groter dat het dan wel gaat lukken.

Probeer je trouwens van een single naar een dualcore te gaan? Indien wel dan is de kans dat de migratie lukt nog een heel pak kleiner...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk bedankt voor deze informatie , bij de nederlandse tegenhangers van deze site had men mij de raad gegeven dat dit niet zo lukken , ik zou een installatiecd moeten lenen en dan via de produkt key die op de desktop staat deze installeren op de laptop

om te terug te komen op je raad om zoveel mogelijk drivers te deinstalleren hoe doe ik dat best ?

Vanuit de veilige modus van win2000 ?

kan je ook specifieren hoe dit best stap voor stap dan in zijn werk gaat , ik wil namelijk op desktop geen problemen krijgen begrijp je ?

op voorbaat dank hiervoor

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

problemen op je desktop maken op zich niets uit; je hebt namelijk je image file van je originele installatie vanop die desktop staan. Als je het dus verprutst kan je die desktop image er terug op zetten & staat hij terug als in de status ervoor.

Bij windows 2000 weet ik het niet exact staan, maar normaal staat dat onder configuratiescherm - systeembeheer - computerbeheer -apparaatbeheer. Daar kan je op de stukjes die wegmogen (zie boven) rechtermuisknop & verwijderen doen.

Echt veel kans geef ik je ook niet hoor, aangezien de hardware enorm sterkt afwijkt (het is namelijk niet alleen een ander moederbord oid; maar gewoon een compleet andere computer). Schat je kansen echt niet hoger in dan 10%

De manier via de CD is inderdaad de goeie manier (maar vergeet niet dat je op je desktop je licentie dan niet meer kan gebruiken; zo'n licentie mag je maar op 1 pc tegelijk gebruiken en indien het een OEM is mag je hem zelfs niet naar de laptop over zetten. De kans is groot dat je je windows op je laptop dus niet geactiveerd gaat krijgen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.