Ga naar inhoud

Gast yoke

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 laptops met windows 7. Nu is mijn vraag wat de voor- en nadelen zijn om een 64 bit versie te installeren tov een 32 bit versie. Mijn hardware is geschikt op beide laptops voor zowel 32 bit als 64 bit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je 4 Gb geheugen hebt dan hebt je alle voordelen van 64 bits te nemen.

64 bits kan veel sneller opslaan dan 32 bits.

De meeste 32 bits programma werken in 64 bits.

In windows 7 hebt je namelijk 2 programma files namelijk programma files en programma files(x86) = 32 bits

Als je 4 Gb geheugen hebt en je hebt 32 bits dan wordt slechts 3.2 à 3.5 Gb geheugen gebruikt en dus wordt de geheugen niet ten volle benut.

Nadeel van 64 bits is dat je oude programma en oude games van zowat 5 jaar geleden niet meer kan gebruiken. (Algemeen bekeken)

Voordeel van 64 bits is dat je zeer grote bestanden kan verwerken die 32 bits niet kan verwerken.

Op dit moment zou ik kiezen voor 64 bits want de toekomstige windows zal waarschijnlijk 128 bits zijn en dan zullen uw programma's die geschikt zijn voor 64 bits ook werken. Vanaf dan zal 32 bits difinitief verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de éne laptop in 32bit geïnstalleerd en de andere in 64bit, ze hebben beiden 4 gig ram. Omdat ik geen merkelijk verschil ondervond wou ik het even vragen en nu weet ik het dus :-)

Heel erg bedankt voor de inlichtingen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.