Ga naar inhoud

windows 7 installatie


jmn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een pc, waarin de dvd-drive ontbreekt.

Om toch windows er op te kunnen zetten, dacht ik de hdd over te zetten in een andere pc (waar wel een dvd-drive inzit) en zo windows erop te installeren.

Maar dat lijkt niet te lukken. Als ik de hdd terugzet in de nieuwe pc wil hij Windows niet opstarten. Heeft dat met hardware configuratie te maken die hij dan niet herkent?

Hoe kan ik dit dan het beste doen?

Groet,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is, na wat troubleshooten, gelukt.

Op een of andere manier had ik de harde schijf (waarop de installatie-image stond) te vroeg losgekoppeld en liep het proces vast. Bij booten vanaf usb vraagt windows niet: als u de pc op wilt starten van dvd druk dan op een toets... Dus als USB-device als eerste in de bootsequence staat begint ie steeds weer opnieuw met het installatieproces.

Hierna was de hdd niet meer te benaderen en kwam ik zelfs niet meer in de bios. (hoe kan dat trouwens? tijdens de installatie worden er twee partities gemaakt: primair en gebruikt door systeem (100Mb) pas nadat ik er weer één partitie van gemaakt had kon ik de bios weer in)

Dus heb ik de bootsequence op 1. HDD, 2. USB-device gezet, zodat bij de eerste keer opnieuw opstarten netjes vanaf de verse windowsinstallatie boot.

Weer veel geleerd...

Alleen snap ik nog niet waarom die hdd niet meer te benaderen was. Weet iemand dat?

Groet en dank voor de reactie,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.