Ga naar inhoud

windows 7 installeren op windows 8 computer


joh105

Aanbevolen berichten

Ik zou eerst en vooral een back-up (image) maken van de partitie waarop Windows 8 nu staat op een andere schijf of partitie, zo kan je nog altijd terug naar Windows 8 zonder die opnieuw te installeren.

Ook back-ups maken van persoonlijke bestanden zoals muziek, documenten, ........

Dan de harde schijf (of partitie) formatteren en dan Windows 7 installeren.

http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-installeer-ik-windows-7-a-30520/

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe hoef je maar enkel de installatieschijf te plaatsen dan de laptop herstarten.

Tijdens het herstarten zie je de tekst " druk op een willekeurige toets om op te starten vanaf cd of dvd" druk dan op een toets zoals spatiebalk.

Is dat bij jouw laptop niet het geval kan het zijn dat je een bepaalde toets moet indrukken (bijv. F...) om in een scherm te geraken waar je de keuze moet maken om op te starten vanaf dvd.

Welke toets dat je moet indrukken zie je ook even op het scherm verschijnen tijdens het opstarten.

Maar ik vraag me af waarom je Windows 8 wilt vervangen door Windows 7?

Je kan Windows 8 zo aanpassen zodat je bijna terug werkt als in Windows 7, bovendien komt er in oktober een upgrade waardoor het gebruik zoals in Windows 7 terug benaderd wordt ( zoals startknop).

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval wacht ik tot oktober en haal ik dan die upgrade binnen, want doen zoals u zegt gaat niet bij medion blijkbaar en die toets had ik al gevonden maar daar stond geen mogelijkheid om te herstarten via cd, toch hartelijk bedankt weeral eens en dan mag ik de discussie sluiten denk ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.