Ga naar inhoud

Windows 7 op iMac


mhospers

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik ben bezig met een iMac met 16 Gb Ram geheugen. Op deze iMac heb ik m.b.v. het programma Parallels windows 7 geinstalleerd en dit is gelukt. In de systeemeigenschappen van de iMac staat Ram geheugen: 16 Gb.

Als je in windows 7 opent en je kijkt dan in de systeem eigenschappen zegt windows: Ram geheugen 1 Gb. Weet iemand hoe dit komt, of dit problemen kan geven en hoe je dit kan veranderen?:dong:

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Parallels is vergelijkbaar met virtual box in Windows en dan wordt er beperkt geheugen genomen.

Dus als er in Windows 16 Gb geheugen zou gebruikt worden dan zal Imac besturingsysteem niet meer werken.

Mogelijk kan je daar instellen om meer geheugen te nemen.

Doch ik heb geen Imac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gevonden inderdaad in parallels. Als je naar de virtuele machine lijst gaat en met je rechter muisknop op windows 7 gaat klikt, kan je kiezen voor "configure" en als je daarin naar tabblad "general" of "algemeen" gaat kan je daarin het geheugen instellen wat windows gebruikt van het ram geheugen. Bedankt voor de hulp.:adore:

Parallels is vergelijkbaar met virtual box in Windows en dan wordt er beperkt geheugen genomen.

Dus als er in Windows 16 Gb geheugen zou gebruikt worden dan zal Imac besturingsysteem niet meer werken.

Mogelijk kan je daar instellen om meer geheugen te nemen.

Doch ik heb geen Imac.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je gevonden hebt.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.