Ga naar inhoud

Windows 7 plots terug naar Vista na update?


hv66

Aanbevolen berichten

Na een automatische update van mijn Windows 7, is mijn Windows na het opnieuw opstarten blijkbaar plots terug gezet naar de vorige versie Windows Vista. Heb er geen idee van hoe dit komt, maar ik zou graag mijn Windows 7 terug hebben. Ik neem aan dat het iets te maken heeft met de automatische updates. Hieronder een screenshot van de laatste updates die zijn uitgevoerd op mijn PC...

post-2133-1417705513,4792_thumb.jpg

Iemand een idee van wat er gebeurt is, en hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt,

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccysetup_zps67a9e41f.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahum, blijkt dat het in mijn geval gaat om Windows Vista die terug naar XP gaat. Dacht dat ik iets verder stond qua technologie, maar dat even terzijde... :coffee:

Hier is de link naar de gevraagde speccy: http://speccy.piriform.com/results/dvMFbUJDwXPLIhEC1tG5v11

Heb na een systeemherstel de boel wel terug kunnen herstellen zoals het was, maar kan moeilijk uitmaken om welke update het gaat die dit probleem veroorzaakt. Mocht iemand daar een idee over hebben hoe ik dat best kan uitvissen, dan hoor ik dat graag. Of als iemand mij kan helpen om Vista terug in volle glorie te herstellen zonder systeemherstel te doen, dan hoor ik dat eveneens graag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens het specy logje staat er Windows Vista op je PC en dat sinds 29/01/ 2008.

De laatste Windows Updates zijn van 17/08/2013.

Dus nu rest de vraag waar uit jij afleid dat je momenteel Windows XP op je PC staan hebt.

Maak er eventueel een printscreen van en plaats die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.