Ga naar inhoud

Windows 7, zwart scherm met cursor


Jasper94

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds gisteren start mijn laptop met windows 7 niet meer op. Telkens als ik hem wil opstarten, komt er ipv het gewone aanmeldscherm een scherm waarop ik kan kiezen tussen systeem herstellen en windows normaal starten. Wanneer ik het systeem herstel, komt er een laadbalk en laadt hij Windows-bestanden. Hierna kom ik op een zwart scherm met een witte cursor terecht. Ik kan de cursor bewegen, maar daar blijft het bij. Ctrl+Alt+Del werkt niet.

Als ik hem in veilige modus probeer op te starten, laadt hij een aantal bestanden. Hierbij blijft hij steken op Windows\system32\DRIVERS\CLASSPNP.SYS. Hierna gaat hij terug naar het scherm waarop ik kan kiezen tussen systeemherstel en normaal opstarten.

Ik heb al alle mogelijkheden geprobeerd bij de geavanceerde instellingen van het opstarten. Het komt telkens terug neer op de drivers of op het zwarte scherm met witte cursor. Bij normaal starten blijft hij steken op het zwarte laadscherm dat je normaal krijgt net voor het inlogscherm.

Ik heb al een herstel-CDrom gemaakt op een andere computer met Windows 7 en deze geboot op mijn computer. Dit kwam uit op het zwarte scherm met witte cursor.

Ik weet niet hoe het gebeurd is, maar ik kan 2 mogelijke oorzaken aanreiken.

- Een beschadiging aan de hardware: er is mogelijk een voorwerp op mijn computer gevallen. Ik weet dit niet zeker.

- Er is iets misgelopen bij het installeren van de nieuwste updates. De computer stond uit voor de updates geïnstalleerd waren.

Kan iemand mij helpen? Ik heb al zeer veel fora bekeken en vooralsnog geen enkele oplossing gevonden, buiten het volledige systeem te resetten, maar ik zou natuurlijk graag mijn programma's en bestanden behouden.

PS: Ik heb geen installatie-cd van Windows 7. Dit was al geïnstalleerd toen ik hem kocht.

Bij voorbaat dank,

Jasper

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.