Ga naar inhoud

Windows 8.1 installatie mislukt telkens


centrino

Aanbevolen berichten

Beste

Ik probeer nu al enkele uren Windows 8.1 op mijn laptop te installeren, maar telkens kom ik terug (na een herstart) bij het taalkeuze menu om daarna terug opnieuw te moeten installeren.

Ik zal even uitleggen welke stappen ik heb ondernomen: het gaat hier om een Samsung ultrabook, hierbij moet ik dus installeren via USB stick. Ik heb mijn USB stick klaargemaakt voor installatie, heb op de laptop ingesteld dat hij moet opstarten via USB (wat niet simpel was), daarna heb ik de installatieprocedure gevolgd door eerst de laptop te formatteren. Dat lukt allemaal zonder problemen. Maar wanneer hij klaar lijkt, start hij opnieuw op (wat me normaal lijkt), maar in plaats van de installatieprocedure verder te zetten, start hij deze opnieuw van het begin. Kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf nog nooit een installatie uitgevoerd vanaf USB- stick maar...... na de herstart wordt terug opgestart vanaf je USB- stick vermoed ik en dat zou dan je harde schijf moeten zijn.

Dien je bij het herstarten op een willekeurige toets te klikken als je vanaf USB wil opstarten of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, hij start volgens mij inderdaad automatisch terug op via USB. Daarom herstart ik de laptop, ga terug naar de bios en selecteer dat hij via de harde schijf moet opstarten. Dan krijg ik echter een foutmelding... 0xc00000f hier heb ik mijn opzoekwerk reeds over gedaan en heb via command prompt de bootmgr terug herstelt, ook dit werkt niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je met pakt hij de schijf niet?

Ik heb ook een keer een probleem gehad toen ik nieuwe windows vista moest installeren.

Hij zei toen dat die de schijf niet kon lezen. En heb toen een hele nieuwe schijf moeten kopen.

Het kan zijn dat als hij de software opnieuw installeert dat die dan de schijf niet kan lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.