Ga naar inhoud

Windows 8.1 zwart scherm na login - cursor en taakmanager werkt


Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik startte daarnet mijn pc op (windows 8.1) en na het login scherm (dat langer duurde want normaal start ik met mijn ssd na 5 sec alles op) heb ik een zwart scherm met beweegbare cursor en als ik op ctrl alt del druk kan ik taak manager openen.

Ik kan eeen windows verkenner scherm openen en hieruit vanalles doen.

Ik heb een Intel I5 4570 met ingebouwde GPU (ik heb geen aparte graka) dus ik heb de graphics drivers verwijderd voor de HD4600 en terug opnieuw opgestart/ Terug zwart scherm.

Ik kan dus windows verkenner openen, ik kan hier naar config scherm enzo gaan dus we moeten toch iets kunnen doen? Ik kan geen windows start scherm openen, windows start toets werkt ook niet.

En uiteraard werkt internet want ik kan hier alles typen

- - - Updated - - -

7h9t.jpg

aangepast door Marius Merchiers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok zelf opgelost. Ik heb system restore kunnen doen met een herstelpunt. Ik had gisteren MoneyMiljonair zoeker progje geïnstalleerd en dat had windows als herstelpunt gemaakt. Die heeft windows er zelf afsgemeten met sytem restore te doen. Was dat de dader? Zijn er virussen mee binnen geslopen hiermee? Een raadsel.

Soit het werkt terug. Ik heb nog eens gescand op virussen met windows defender (ja ik weet dat er betere zijn maar ze zijn soms te goed denk ik, windows 8 of 8.1 kan er niet goed mee overweg denk ik

En ik heb windows Update gedaan, er waren updates voor de Intel HD4600 graphics adapter gevonden, WDDM 1.3 kon ik installeren. Hmm ken ik niet? Is dat een soort aanhangsel voor de huidige gpu driver?

En ik zou ook eens sfc /scannow moeten doen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.