Ga naar inhoud

Windows herinstaleren


wesleyvh

Aanbevolen berichten

Goedenavond mensen,

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb heeeeel veel gezocht naar het antwoord en vrees dat ik er alleen niet uitkom. Ik hoop dat ik met jullie hulp mijn probleem kan oplossen.

Hier mijn probleem:

1 van mijn laptops begaf het en elke keer als ik nu de laptop op wilde starten geeft hij aan dat er geen besturingssysteem gevonden is.

Nu wilde ik gewoon windows opnieuw installeren, normaal geen probleem dit heb ik vaker gedaan. Het probleem is alleen dat de ingebouwde dvd drive ineens geen dvd's meer leest. Wel cd-r maar geen DVD. Het besturingssysteem dat ik bezig staat op dvd vanwege de grootte.

Als 2e optie had ik USB stick instalatie. Probleem is alleen dat ik in mijn bios bij het boot menu hier niet uit kan kiezen, laptop is 4 jaar oud en kan dat niet. Het zelfde geld voor een externe dvd drive, dit kan ik niet selecteren dus ook niet gebruiken.

Nu had ik wat info gevonden over het installeren over een netwerk. D.M.V een netwerk kabel van de ene pc direct in de andere http://blog.ryantadams.com/2008/02/01/how-to-boot-from-the-network-pxe-boot-with-tftp-and-windows-pe/ Probleem alleen hiermee weer is dat ik er niet helemaal uitkom ;) ik heb alle stappen gevolgd en was bij het punt dat ik hem daadwerkelijk kon rebooten via netwerk. Als ik dit doe geeft hij alleen aan dat de kabel niet aangesloten is. Ik heb 2 verschillende kabels geprobeerd en met beide geeft hij dit.

Heeft iemand de oplossing van het netwerk gebeuren of een andere ingenieus plan om windows te instaleren ? Ik hoor het graag en je maakt mij er super blij mee.

Ik hoor het graag

Mvg Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ah, ik voel mij nu heel dom haha :)

ik gebruikte inderdaad een normale netwerk kabel.

Niet verwacht dat het zo'n simpele oplossing was.

Ik dank u zeer voor uw zeer snelle reactie !

Ik ga morgen direct een kabel aanschaffen en het weer proberen.

Zijn deze gewoon overal te koop ?

Mvg Wesley

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een acer aspire 1640Z

Ik kan niet in windows. Bij het opstarten geeft hij aan dat er geen besturingssysteem gevonden is.

Het is zeker een dvd brander, die heeft hij ook altijd "geslikt". Ik heb op die laptop eerder een nieuw besturingssysteem geïnstalleerd met een dvd ;) De redne waarom hij nu ineens geen dvd meer accepteert weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.