Ga naar inhoud

Windows Installer service werkt enkel als je inhoud cd naar harde schijf kopieert


Kurtt

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft Windows Vista. Ik probeer bij hem Gear of war te installeren via de gekochte cd. Op een gegeven moment zegt hij "kan geen toegang krijgen tot windows installer service". Wanneer ik echter gans de cd naar de harde schijf kopieer, en van daaruit setup.exe start, wordt alles perfect geïnstalleerd (en krijg ik dus geen foutmelding van de windows installer service.

Ook met andere games is dit het geval: kopieer ik de inhoud van "Superslam" naar een map op de harde schijf, en van daaruit setup.exe uitvoer, dan gaat alles perfect.

Telkens ik een game cd inteek, krijg ik wel de optie "autorun" waar ik dan moet op klikken en dan begint de setup. Ik krijg dus niet direct het setup scherm als ik de cd rom insteek.

Dus vanaf harde schijf installeren en nadien de cd zelf gebruiken, werkt perfect.

Misschien moet ik de acties veranderen die aan gamecd gekoppeld zijn veranderen, en dat die dan direct setup.exe uitvoert, ipv een scherm toont met "autoplay". Maar ik weet niet of dit een verschil maakt. De vraag is dus, waarom zijn er problemen met de windows installer service als je een game installeert vanaf de cd, en zijn er GEEN problemen met die windows installer service als ik gans de cd naar een harde schijf kopieer, en van daaruit de setup uitvoer?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik ga de volgende keer dat ik bij hem langs ga, het eens proberen.

Misschien is het ook opgelost door Windows Installer opnieuw te installeren, maar ik vind geen versie op internet die werkt met vista (wel voor xp).

De computer stelde daarnet wel Vista SP2 voor bij mijn broer. Die de volgende keer eens installeren misschien dat het probleem dan is opgelost?

@stegisoft: hoe zou het komen dat bij het kopieren van gans de gamecd naar de harde schijf, het wel lukt en dus geen foutmelding van windows installer en vanaf cd wél foutmelding van windows installer? ("windows installer kan geen toegang krijgen tot de windows installer service")

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.