Ga naar inhoud

Windows mail


Aanbevolen berichten

Kortgeleden heb ik een externe hard schijf gekocht om een back up van mijn computer te maken. Dat heb ik inmiddels gedaan.Nu wilde ik kijken of mijn mails die ik opgeslagen heb in Windows mail in afzonderlijke mappen, ook op die externe harde schijf staan, maar ik kan ze niet vinden. Ik heb alle back-up files geopend, maar kan ze niet vinden. Ook niet via de zoekfunctie. Ik wil nu graag mijn mappen in Windows mail ook kopiëren naar de externe harde schijf, maar ik zie nergens een mogelijkheid om een map te kopiëren naar de externe harde schijf.:bawling:

Bijvoorbeeld wanneer ik op de map ga staan en klik met rechtmuisknop, dan is er geen keuze om te kopiëren naar.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dus een back up kan maken van deze mappen in Windows Mail? Graag in stappen, want ik heb niet zoveel ervaring met zulke dingen.:s

Alvast bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel voor je snelle reactie, alleen kom ik er nog niet helemaal uit.

Ik heb nu een back-up gemaakt, maar het teruglezen lukt me niet.

Wat ik niet begrijp is het volgende:

Wanneer ik de mails volgens de aangegeven werkwijze terugzet, staan er ineens allemaal code's. Dat wordt dan weer lastig terugzoeken.

Is daar nog iets aan te doen? Dus dat je gewoon de titel van de mail te zien krijgt of is dat niet mogelijk?

Alvast weer bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Francien Kivits

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrijwilliger,

Allereerst mijn excuses, wanneer ik verkeerd geoordeeld heb. Omdat ik twee keer hetzelfde antwoord kreeg: de stappen die ik moest doen om te kopiëren naar de externe harde schijf, waarvoor mijn dank, dacht ik dat het een van te voren gegenereerd antwoord was op een standaard vraag. Toen ik de 2e keer hetzelfde verhaal kreeg, dacht ik dus dat dit een computergestuurd antwoord was. Wanneer ik de mails van de externe harde schijf naar mijn Windows Mail terug kopieer d.m.v. aanwijzingen, dan komen de mails terug in de desbetreffende map, maar dan met een soort van code. Allemaal cijfers en letters. Ik kan dan geen omschrijving lezen, wat het zoeken naar een bepaalde mail bemoeilijkt. Om duidelijker te zijn: Ik kopieer een map met mails van hulpaanvragen voor onze stichting naar de externe harde schijf. Bij elke mail staat bij de omschrijving voor welk gezin de hulpvraag is. Wanneer ik dus alleen maar een code zie bij het terugzetten, dan moet ik elke mail openen om te kunnen zien waar het over gaat. Vandaar mijn 2e vraag: Is het mogelijk om de omschrijving te kunnen zien bij het terugzetten van de mail.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor al je moeite om een leek iets bij te brengen.

Francien Kivits ( ja ja, een vrouw en nog wel een van middelbare leeftijd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows mail moet gesloten zijn en dus uitzetten.

Dit doen indien je nog windows mails hebt op externe disk.

Ga naar de plaats waar windows mail van uw computer.

Open windows mail.

Maak de map helemaal leeg.

Ga nu naar de externe disk.

Open windows mail.

selecteert alles wat je op de tekening met rood omkadert is. Dus CTRL + A

en plak die data in uw computer Windows mail map door op CTRL + V te klikken.

Start nu Windows mail

Nu moet je wel een tijd wachten tot die alles gelezen heeft.

Je moet nu alles zien zoals je vroeger het zag alsof er niks is gebeurd.

Als je niet alle gegevens en mappen die in rood omkadert hebt dan is er een fout gebeurd bij backuppen.

Als je nog altijd vreemde tekens hebt dan kan je best op PRT SCR toets klikken en plakken in tekenprogramma en misschien kunnen andere leden dan zien wat je bedoeld want ik ben pas over 2 dagen terug.

post-6829-1417703892,3454_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.