Ga naar inhoud

Windows start niet help


Burna

Aanbevolen berichten

hallo allemaal

kheb en probleem met men pc windows start niet op als ik men pc opstart krijg ik een zwart scherm met foutmelding op =>

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan gvonden worden =

\windows\system32\config\system

u kunt proberen om dit besstand te repareren door windows setup te starten vanaf de orginele cd-rom met intallatiebestanden. kies 'R' in het eerste scherm om de repartieprocedure te starte.

kan iemand mij helpe om dit probleem op telossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik gevonden om de site van Microsoft:

Ga als volgt te werk om deel een uit te voeren: 1.Plaats de Windows XP-opstartdiskette in het diskettestation of plaats de Windows XP-cd-rom in het cd-rom-station en start de computer opnieuw op.

Selecteer eventuele vereiste opties voor het starten van de computer vanaf het cd-rom-station, als u hierom wordt gevraagd. 2.Druk vanuit het scherm 'Welkom bij Setup' op R om de herstelconsole te starten. 3.Selecteer de installatie waartoe u toegang wilt krijgen met de herstelconsole als op uw computer kan worden gekozen uit twee of meer besturingssystemen voor het opstarten. 4.Typ desgevraagd het Administrator-wachtwoord. Als het Administator-wachtwoord leeg is, drukt u op ENTER.5.Typ de volgende regels op de opdrachtregel van de herstelconsole en druk na elke regel op ENTER: md tmp

copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak

copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak

copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak

copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak

copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak

delete c:\windows\system32\config\system

delete c:\windows\system32\config\software

delete c:\windows\system32\config\sam

delete c:\windows\system32\config\security

delete c:\windows\system32\config\default

copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system

copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software

copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam

copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security

copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default

6.Typ exit om de herstelconsole te sluiten. De computer wordt opnieuw opgestart.Opmerking In deze procedure wordt ervan uitgegaan dat Windows XP is geïnstalleerd in de map C:\Windows. Wijzig C:\Windows in de juiste windows_map als dat een andere locatie is.

En kijekn of het werkt ;)

Grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik neem aan dat u deze uitleg volgt:

Het systeem herstellen bij een beschadigd register waardoor Windows XP niet kan worden gestart

Probeert u nog even op te starten met de dvd/cd tot u op R kan drukken.

Misschien lukt het nu wel?

Wanneer het niet meteen lukt wacht dan gewoon enkele minuten; soms blijft de pc wat hangen bij het lezen van de cd.

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus je kan niet het cd station als eerste laten booten?

Je kan ook bij het opstarten in je BIOS gaan en daar bij het BOOT MENU je cd station als eerste zetten, druk F10 en je pc herstart. Dan zou hij automatisch je cd moeten laden.

Kijk wel uit dat je niets verkeert veranderd in je BIOS omdat dit soms fatale gevolgen kan hebben:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.