Ga naar inhoud

Windows start niet op


Aanbevolen berichten

Beste leden,

3 dagen geleden weigerde mijn laptop plots dienst. Bij het opstarten krijg ik meteen, na enkele seconden, het scherm te zien waarbij ik kan kiezen (Safe Mode, Last Known Good confuration etc). Vervolgens verschijnt het windows-logo met laadbalk en springt er een blauw scherm tevoorschijn met witte tekst die zo snel verdwenen is dat ik er na tien keer proberen nog steeds niet in geslaagd ben er één woordje van te lezen. En dan start de laptop opnieuw op, dit cirkeltje tot in oneindig.

Graag wat hulp,

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zal alvast even meegeven dat ik de meest voor de hand liggende zaken (zoals F8 en laatst gekende werkende status) reeds een poging gegeven heb. Het resultaat blijft hetzelfde.

Ik kan wel met F10 naar de setup, maar daar heb ik minder kaas van gegeten ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al een systeemherstel geprobeert naar een datum vóór dat dit probleem begon?

Waar het ook aan zou kunnen liggen zijn te hoge temperaturen in je laptop, veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit stof op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Hoe voer je een systeemherstel naar een bepaald punt uit? Ik dacht F8, vervolgens MS-DOS prompt of iets in die aard ... maar die keuze blijk ik niet te hebben. Dan dacht ik Safe Mode met Command Prompt, maar ook dat gaat niet. Al dan niet van belang > Wanneer ik dat selecteer, blijft hij (denk ik) steken op :

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS\system32\DRIVERS\AVGIDSEH.Sys

Misschien via Computer Setup? (F10) Maar daar kan ik het ook niet vinden. Vooral uit angst iets verkeerd te doen, I guess. :)

PS: Eventueel teveel aan stof bleek niet het probleem te zijn.

aangepast door esteban²
Link naar reactie
Delen op andere sites

F8-functies werken inderdaad niet, het resultaat blijft hetzelfde. De installatie CD heb ik helaas niet meer. En momenteel ben ik verplicht op een oude laptop te werken die wel uit de jaren 80 lijkt te komen, waarop ik geen opstart-usb-stick kan maken. Omdat deze zulke bewerkingen niet aankan, blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je in de mogelijkheid om een cd te branden?

Via deze link ( klik erop) kan je een herstel- cd voor Windows xp downloaden.

Je moet dan wel het ISO- bestand branden op en cd via een brandprogramma, het branden doe je via image op cd branden.

Als je kan opstarten van die cd kan je misschien verder geholpen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.