Ga naar inhoud

Windows update doet het niet


mana_chico

Aanbevolen berichten

Mijn windows update werkt niet meer. Als ik 'naar updates zoeken' klik, dan begint hij te zoeken en na een tijdje zegt hij dat ik eerst een update voor windows update moet intalleren. Dat doe ik dan, maar daarna zegt hij: 'er kan niet naar updates worden gezocht'. Het ligt niet aan mijn internetconnectie, want die werkt nog perfect. :pcguru:

Iemand een idee?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Mana

Je kan dit eens controleren.

Windowstoets + R

Kopieer en plak (of typ) in het tekstvak van Uitvoeren: services.msc

Druk op Enter

Maak het venster Services schermvullend.

Zoek in de lijst naar:

Background Intelligent Transfer Service (BITS)

Windows Installer

Windows Modules Installer

Windows Update

Mochten deze Services uitgeschakeld zijn,

Schakel het Opstarttype naar Automatische modus,

klik op Toepassen en start de service op, klik op OK.

Angel:santaclaus:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem nog steeds niet opgelost...

Ik laat de windows update zoeken naar updates, hij vind dan een update voor een nieuwe windows update agent maar wanneer ik dan wil installeren sluit hij het venster en enkele sec later komt het scherm terug met mededeling 'er kan niet naar nieuwe updates worden gezocht' en geeft als fout: Code 80070643. Maar de probleemoplossing van windows helpt hier niet bij... De update laat zich ook installeren door de computer opnieuw op te starten met windows update maar bij fase 3 gaat het fout en word de update gestopt. Handmatig installeren van de update lukt ook niet...

Heb geen idee wat ermee aan te vangen, ik hoop dat iemand een oplossing weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Th3

Controleer dit eens.

Windowstoets + R

Typ in het tekstvak: regedit

Druk op Enter.

In de Register-editor klik je op het driehoekje voor: HKEY_LOCAL_MACHINE

Klik nu op de tekst COMPONENTS

Kijk of je in de rechterhelft van het venster,

de volgende drie woorden aantreft:

PendingXmldentifier

NextQueueEntryIndex

AdvancedInstallersNeedResolving

Laat maar eens weten of deze items aanwezig zijn.

Groetjes

Angel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bij mij is het probleem nog steeds. Ik krijg de foutmelding: "Door Windows Update is een onbekende fout geconstateerd. Code: 80070020". Ik heb alle virusscanners (Avast Home Edition & Spy Sweeper) tijdelijk uitgeschakeld, maar het probleem blijft nog steeds. Kan ik niet tijdelijk de functie uitschakelen dat windows voor elke toepassing toestemming vraagt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.