Ga naar inhoud

Windows Update Error


GerritK

Aanbevolen berichten

Bij de automatische update krijg ik telkens opnieuw de boodschap: update failed, error code : 800703EE. Het gaat om volgende update:

"Update for Windows Mail Junk E-mail Filter [October 2009] (KB905866)"

Weet iemand wat dit betekent of wat het probleem kan zijn of tenminste waar ik informatie kan vinden?

Bij voorbaat dank

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor deze snelle reactie. Ik heb echter in de site waarnaar verwezen wordt wel alle details over (het doel van) deze updatr gevonden, maar helaas niets over de mogelijke redenen van de fout die ik kreeg; dus error code 800703EE. Het vervelende is dat mijn PC deze update tevergeefs uitvoert, iedere keer wanneer ik de PC stop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank u voor uw reactie.

Ik heb nu de 3de optie van Windows Update genomen: "check for updates but let me choose to download and install them" (ik gebruik dus de engelse versie).

Ik heb vervolgens Windows Update afgesloten, de PC herstart en de bewuste update handmatig uitgevoerd. Echter weer dezelfde fout.

Het is natuurlijk wel een plus dat het systeem nu niet meer iedere keer probeert om deze update uit te voeren bij het sluiten van de PC, maar ik zou toch graag de betekenis van deze fout willen vinden , dus 800703EE

Ik heb via Google al gezocht en ben op verschillende forums terecht gekomen, waarbij mijn besluit is, dat deze fout regelmatig optreedt; ik heb echter nergens gelezen wat de oorzaak was en nog minder wat de remedie is.

Beste groeten en nogmaals bedankt voor jullie hulp

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Service Pack 2, maar het systeem stelt me wel een upgrade voor.

Ik weet eigenlijk niet of mijn Vista versie legaal is. Hoe kan ik dat controleren? Ik heb mijn PC destijds in de Carrefour gekocht en ik had toen tijdens de installatie de keuze tussen 3 talen; ik heb toen Engels genomen omdat ik daar op het werk ook mee werkte.

Waarom is de foukcode eigenlijk niet belangrijk voor deze update (vraag uit pure interesse) ?

Nogmaals dank voor jullie gewaardeerde hulp

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je bij Carrefour had gekocht dan is het zeker legaal.

Om te controleren:

Klik op Computer en dan op eigenschappen.

Je onderaan rechts een blauwe rechthoek als het legaal is.

Windows heeft zowat alles een foutcode en velen zijn niet op te zoeken maar KB905866 is de naam van de update en dat is veel belangrijker.

Dus als het legaal is dan de update van Kape doen en Engels nemen als taal.

Er wordt eerst gecontroleerd of je legaal ben en waarschijnlijk moet je ook nog activeX installeren en dan begin de download of installatie.

Indien om installatie is moet je wel wachten tot je een bericht krijgt dat het geslaagd is en dan pas mag je uw browser sluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige boodschap die ik van Kape kreeg, was de aanbeveling om de automatische update uit te schakelen en de betroffen update te selecteren en te installeren. Ik heb dit geprobeerd en kreeg echter weer dezelfde fout. Het systeem heeft me echter niet expliciet naar de engelstalige versie gevraagd en ook kreeg ik geen boodschap i.v.m. Active X. Heb ik misschien nog iets gemist?

Ik heb ondertussen deze update "verborgen" (Hide functie) in de hoop dat het systeem me niet iedere keer weer herinnert dat er een "important update" beschikbaar is. Ik hoop dat deze update niet te belangrijk is en dat ik niet het leven van mijn PC riskeer.

In ieder geval nog eens bedankt voor jullie hulp

Gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.