Ga naar inhoud

windows update kb951847 probleem op Vista en XP


amazone

Aanbevolen berichten

Ik heb een Vista PC en een XP portable.

Bij beide heb ik problemen met Windows update.

Bij Vista was de updat KB951847 gelukt maar lukte er sindsdien (30/1/2009) geen enkele update meer.

Bij XP was de update niet geïnstalleerd maar kreeg ik foutmeldingen bij het zoeken naar updates in Windows update.

Voor beide problemen heb ik Microsoft support gecontacteerd.

Voor beide problemen hebben ze mij een verschillende tool gestuurd.

Ik krijg de update KB951847 terug aangeboden maar ze beweren dat ik hem moet verbergen omdat hij al geïnstalleerd is (volgens mij is hij opgekuist door de cleanup tool).

Ik stel mij ten zeerste de vraag of ik deze update uberhaubt nodig heb.

Er staat bij dat hij voor NET Framework 2.0 en 3.0 is. Ik kan nergens vinden welke NET Framewerk ik op de PC heb. Bij Microsoft krijg ik hierover geen informatie. Ze weigeren op de helpdesk daar enige uitleg over te geven.

Kan iemand mij vertellen waar ik het vind op mijn pc's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat bij dat hij voor NET Framework 2.0 en 3.0 is. Ik kan nergens vinden welke NET Framewerk ik op de PC heb. Bij Microsoft krijg ik hierover geen informatie. Ze weigeren op de helpdesk daar enige uitleg over te geven.

Kan iemand mij vertellen waar ik het vind op mijn pc's?

Bij XP moet je dit .NET Framework kunnen terugvinden in je softwarelijst via Start -> Configuratischerm -> Software.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kape

Bedankt. Heb daar inderdaad .NET Framework 1.1 gevonden en verder ook .NET Framework 2.0 Service Pack 1 en .NET Framework 3.0 Service Pack 1 gevonden. Raar want de .NET Framework 3.0 ServicePack 1 wordt nu bij de te installeren updates opgegeven en ik heb hem nog niet geïnstalleerd.

Nu stel ik mij hier de vraag of je de oude .NET Framework versies mag verwijderen (in mijn geval dus 1.1 en 2.0)

Bij Vista heb ik gevonden in "Programma's en onderdelen" bij Windows onderdelen: Microsoft .NET Framework 3.0. Maar er is enkel XPS viewer ingeschakeld.

In Wikepadia vond ik dat NET Framework 3.0 in Vista zit. Vandaar dat ik op die PC niets over 1.1 en 2.0 vind vermoedelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu stel ik mij hier de vraag of je de oude .NET Framework versies mag verwijderen (in mijn geval dus 1.1 en 2.0)
De 1.1 zou ik verwijderen (is iets dat je nog weinig of helemaal niet meer zal nodig hebben), de 2.0 zou ik zeker nog laten staan. Er zijn behoorlijk wat toepassingen die deze nog gebruiken.

Vreemd inderdaad dat die 3.0 als update wordt aangeboden als hij al in je software aanwezig is. Gewoon de update weigeren, lijkt me dan logisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op Vista staat alleen 3.0. Ik vraag mij af of vorige versies daar dan niet inzitten. Zal voorlopig 2.0 nog laten staan.

Ik vind heel die toestand rond .NET Framework hééél raar.

Bij mijn vista was de KB951847 gelukt maar werkte geen andere update meer. Ze doen mij dan op 18/2 een tool dotnetfx_cleanup draaien. Ik had de indruk dat die tool de KB951847 verwijderde. Op de Windows update site bleef de update staan als geïnstalleerd op 30/1. Ik kreeg de update op 19/2 weer aangeboden en vroeg aan Microsoft wat ik moest doen. Ze zei dat ik de update moest verbergen want dat hij geïnstalleerd was als hij op de update site staat.

Maar : door jouw info ontdekte ik bij Vista in "Programma's en onderdelen" ook een overzicht van de geïnstalleerde updates. Daar staat de update niet bij.

De helpdesk bij Microsoft doet heel arrogant maar ze maken mij blijkbaar leugens wijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ nijltjetweety

Ik had die post doorlopen maar het probleem daar was niet hetzelfde als bij mij. Op mijn Vista was de update wel geslaagd maar werden latere updates geblokkeerd. Op mijn XP was hij nog niet geïnstalleerd maar kreeg ik een foutmelding bij het zoeken naar updates.

In de post waar je naar verwijst staat ook een link om .NET framework te downloaden. De file noemt dotNetFx35setup. Bij mijn Vista heeft Microsoft mij aangeraden "dotnetfx cleanup tool" te downloaden.

Ze hebben bij Microsoft dus blijkbaar al een tool voor problemen met dotNetFx dus moet er inderdaad een probleem mee zijn.

Daarom ook dat ik dit verhaal hier wil posten. Als ik een probleem heb kom ik altijd eerst even op deze site kijken of het bekend is.

Ik heb momenteel geen probleem meer maar ik heb de update ook niet.

De helpdesk bij Microsoft zei me dat ik deze update (die Windows update mij blijft aangeven als essentieel) al zou hebben. Ik ben er vrij zeker van dat dat niet zo is. Dat geeft mij de indruk dat ze weten dat er een probleem is maar dat ze het niet willen toegeven.

Nog zoiets uitermate irritant is dat ik 2 weken heb gesukkeld omdat mijn Windows update op mijn Vista er niet meer in slaagde te updaten. Je krijgt dan een foutmelding. Als je daarop naar details klikt krijg je te lezen:

1. dat je gewoon later nog eens moet proberen

2. als het dan nog niet lukt dat je met de foutmelding op het internet moet gaan zoeken.

Waarom verwijst hun foutmelding niet naar hun site en moet je in forums naar oplossingen van andere gebruikers gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dergelijke gevallen is mijn advies:

1) De laatste versie van Framework downloaden, niet de updates maar het volledige pakket.

2) Via Configuratiescherm ==> Software(Programma onderdelen) alles wat je vind over Framework unïnstallen.

3) De tool dotnetfx_cleanup draaien.

4) Alleen de laatste versie van Framework installeren.

Door telkens een update van Framework te installeren vergroot je alleen maar de kans op problemen. Het is beter met een propere lei te beginnen.

Succes,

Joke:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha dit is interessante info.

Ik heb op mijn XP pc allerhande versies van .NET Framework gevonden. Daar had ik het al over iets hoger in deze post. Die mag ik dus allemaal desinstalleren.

Het is dus met .NET Framework een beetje zoals met Java. Daar blijven ook alle oude versies staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.