Ga naar inhoud

Windows Verkenner werkt niet meer


WhichOne

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Asus K93S (etc.). Nu heb ik aan het begin wat overbodige software verwijderd en sindsdien heb ik problemen met o.a. Windows verkenner (na 5 seconden de melding Windows verkenner werkt niet meer). Soortgelijke melding wanneer ik bijvoorbeeld in Word een document wil opslaan, vreselijk irritant.

Na wat onderzoek lijkt het te komen doordat ik enkele Games van Oberon via het configuratiescherm heb verwijderd, zie ook een eerder topic op dit forum: http://www.pc-helpforum.be/f167/windows-verkenner-werkt-niet-meer-37814/index3.html

Mijn probleem is echter dat ik allemaal software (word, virusscanner, etc.) sindsdien op mijn laptop heb gezet en er ook voor mijn werk al flink mee bezig ben geweest. Ik wil dus in feite wel terug naar het punt dat die Oberon Games er nog opstaan zodat de problemen niet meer opduiken, maar dan wél met behoud van mijn huidige programma's/werkvoortgang. Ik heb een externe harde schijf voor de nodige opslag indien noodzakelijk. Wie kan mij uitleggen hoe ik dit het beste kan aanpakken, of waar ik precies die Games weer vandaan kan halen, o.i.d.?! Help help

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Of dat die melding echt te maken heeft met Oberon Games betwijfel ik. Je kan dit proberen:

- ga naar het startmenu en typ het woord cmd

Druk nog NIET op enter. Klik bovenaan in het menu dat je krijgt op cmd en kies "Als administrator uitvoeren".

- Typ daarna in het zwarte scherm het commando sfc /scannow

Windows controleert nu de systeembestanden en herstelt ze indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Gerjannn: Systeemherstel ben ik helaas niet bekend mee. Echter, mocht ik daar mee gaan werken, dan verlies ik toch ook alle sindsdien door mijzelf geinstalleerde programma's en mijn werk? Dat is niet de bedoeling.

@ Kurtt: Ik heb het geprobeerd, echter het zwarte scherm verschijnt dan enkel een oogopslag, sneller dan dat ik met mijn ogen kan knipperen verdwijnt het weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk geeft een geinstalleerd programma (of het proces daarvan) een conflict met de windows verkenner.

Je kan deze werkwijze proberen en de "dader" zoeken:

VistaBits - Windows Verkenner (explorer.exe) is gestopt en wordt afgesloten

Meer info: http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7-security/hoe-kan-ik-de-fout-windows-verkenner-werkt-niet/24f92cd6-b338-433e-9ec9-e92f2dfec176

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.