Ga naar inhoud

Windows Vista verkent externe harde schijf niet meer nu ze in FAT32 geformatteerd is


robdruart

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb gisteren een 2T Samsung Story externe harde schijf gekocht. Deze was NTFS. Nu wilde ik, zodat mij xbox360 ze herkent, de schijf omzetten naar FAT32. Dit heb ik gedaan via Swissknife. Swissknife heeft toen een partitie van +- 300 GB gemaakt in FAT32 en er bleef een niet-toegewezen deel over van +-1500 GB. Daarna heb ik via schijfbeheer de 1500 GB aan een andere letter toegewezen en ook naar FAT32 geformatteerd.

Nu het probleem: Sindsdien loopt 'deze computer' telkens vast wanneer ik de schijf probeer te bekijken. De schijf wordt wel gezien, maar kan niet verkend worden. Er komt ook niet op hoeveel schijfruimte er is, het enige dat ik te zien krijg is de letter(s) van de schijf.

Ik kan ze wel terug naar NTFS zetten, maar wanneer ik ze dan weer FAT32 formatteer krijg ik hetzelfde probleem.

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

PS: 'schijfbeheer' en 'swissknife' lopen ook steeds vast als ze de naar FAT32 omgezette harde schijf tegenkomen

Alvast bedankt,

Rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag robdraurt,

Bedankt voor het posten van de oplossing! Op die manier hebben anderen er ook nog wat aan.

Ik zou persoonlijk nooit van NTFS naar FAT32 gaan, aangezien NTFS veel meer voordelen heeft dan FAT32. Maar als je xbox360 ze anders niet herkent, heb je natuurlijk geen andere keuze.

Als je vraag opgelost is, mag je op de knop "Markeren als opgelost" klikken. Voor andere vragen ben je natuurlijk van harte welkom op dit forum!

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.