Ga naar inhoud

windows xp kan niet worden gestart


ester

Aanbevolen berichten

Goedemorgen!

Ik was blij met het bericht in de krant afgelopen zaterdag, ik dacht wie weet kunnen jullie me helpen!! dus dit is mijn eerste ervaring met jullie.

mijn computer windows xp 3 jaar oud, heb ik onlangs naar de reparatie gebracht, want af en toe stopt hij er mee. Vooral opstarten heeft de computer het erg zwaar. Hij maakt meer lawaai dan normaal, en moet soms wel 3 x worden herstart voor hij echt volledig is opgestart.

Als hij niet opstart, blijft hij hangen en kan ikde muisknop niet bewegen.

Bij reparatie bij de computerzaak hebben ze me verteld dat m'n geheugen niet meer werkt, en heb op advies van hen voor € 90.- nieuw geheugen aangeschaft 2 x 512 ipv 2 x 256. Mijn harde schijf is 160 GB, pentium 4.

Dit was dus niet de oplossing, en sneller is hij ook niet geworden. Toen zou het aan een niet geaard stopcontact liggen, ook geprobeerd maar dat is het probleem ook niet. Ik heb er nu geen vertrouwen meer in dit kost me teveel geld, en dan is het nog niet opgelost, dan kan ik bijna beter een nieuwe kopen. Maar mischien is het een kleinigheidje.

Zojuist heb ik nog een melding gekregen met de tekst

windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:

\windows\systeem32\config\systeem

u kunt proberen om dit bestand te repareren door windows set up te starten vanaf de originele cd-rom met installatie bestanden. Kies r in het eerste scherm om de reparatie procedure te starten.

als ik dit probeer (er staat op mijn cd rom pcplan windows xp home nl sp1a)

in mijn e schijf dan krijg ik inderdaad de herstelconsole, echter als hij vraagt bij welke windows installatie wil u zich aanmelden? Dan kan ik niets intypen.

Sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden, maar ik hoop dat u zo een beeld heeft van wat er aan de hand is.

Alvast heeel erg bedankt voor het lezen. Groet Ester :confused:

bewerkt door Karel

DE OPLOSSING VOOR DIT PROBLEEM WERD GEGEVEN:

http://www.pc-helpforum.be/showpost.php?p=17656&postcount=18

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wel oppassen met afstoffen eej, je kan je systeem er mee beschadigen dus beter dat u dat niet doet als u er niet zeker van bent.

probeert u even dit programma te installeren en doe dan 1 click maintenaince.

dan is er in ieder geval al heel wat rommel uit en kunnen we erna weer verder kijken aan het slechte opstarten.

groeten

yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedenavond,

Heb inderdaad op dit geklikt wat je me aan had geraden. Inderdaad is de snelheid al beter nu. Er waren heel veel programma's die tegelijk werden opgestart als de computer moest beginnen. (rond de 50) ik heb nu een aantal keren de computer opnieuw gestart en hij liep als een zonnetje. Maar ik juich nog niet te vroeg, als ik van de week geen problemen meer heb dan ben ik super blij.

Vond het een prettig antwoord, bedankt voor je hulp voor zover.

groetjes Ester

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je hulp.

Ik heb m'n computer nog niet open gemaakt, ik heb inderdaad eerder wel eens een 'verhitte'computer gehad, toen kwam er een signaal uit...het leek wel een brandalarm. Toen ik deze computer toen heb weggebracht hebben ze

er een extra ventilator in gezet. Maar mocht de andere tip niet werken, ga ik het zeker proberen.

De ram (dat is toch de 1024 die er in is gezet?) is meegerekend ook het erin

zetten(werkloon) en een testprogramma draaien om het opstart probleem op te lossen. Echt jammer, want het is daar niet me opgelost.

Wat zou wel een normale prijs zijn geweest voor die 2 x 512 en erin zetten met werkloon? Ben ik opgelicht?

groeten Ester

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind wel dat je bent opgelicht ja :S ikzelf lever 512 mb werkgeheugen reepjes voor 30 tot 50 euro, afhankelijk van mer, soort en snelheid. het hat dus ook makkelijk voor 60 euro gekund ;) (je ram is inderdaad die 1024, het word ook wel werkgeheugen genoemd).

blij dat het tot nu toe wel beter gaat :D

als er meer fout gaat kunt u altijd nog even een brul geven en lossen we de rest ook op :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

*fluit vrolijk en loopt heel onschuldig weg.

dat heb ik voor de lol wel eens gedaan man xD ik kreeg van be_dup ook de leuke raad om met de voeding te kl*ten (stekkertjes verwisselen) krijg je leuk vuurwerk haha (ben beetje pyromaantjuh :mrgreen: don't try it at home) zeg het er maar even bij :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.