Ga naar inhoud

windows xp start niet meer op


Aanbevolen berichten

Ik ontvang de boodschap: dat windows niet kan opstarten omdat the file

windows\system 32\config\system waarschijnlijk corrupt is.

Ik ben 14 dagen met verlof geweest.

Het betreft hier mijn vaste Pc thuis.

De computyer zegt om the originle setup cd te gebruiken en op r te drukken.

Dit lukt niet.

Ik heb ook een seagate backup systeem aan deze computer hangen.

Geen reactie

Kan iemand helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vrienden

Ik ben er nu in geslaagd om met F8 in de veilige modus te raken meer terug keren naar een vroegere configuratie lukt niet. Ik heb de originele CD in de CD-ROM zitten en toch gaat de computer niet langs daar opstarten. Dan zou ik inderdaad een repair kunnen doen.

Kan ik manueel naar de CD ROM gaan en zo ja hoe??

Alleszins al bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan. Als je je pc opstart, moet je in je Bios komt (F6 of DEL over het algemeen). Hier zul je bij de SETUP je boot moeten instellen. Ofwel je gaat instellen vanaf waar de computer opstart. Als het goed is staat hij op "HDD", en dan zul je hem moeten verzetten naar CD, of CD-ROM. Hierna je pc opnieuw opstarten,en dan zul je hem gewoon moeten laten denken.. dan vindt hij de originele Windows-cd/dvd en dan start hij deze op.

Vanaf hier zul je kiezen op repareren (herstellen of controleren van geheugen)

of herinstalleren. Let wel op : je raakt al je gegevens kwijt die je nu op je harde schijf hebt staan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf hier zul je kiezen op repareren (herstellen of controleren van geheugen)

of herinstalleren. Let wel op : je raakt al je gegevens kwijt die je nu op je harde schijf hebt staan!!

Alleen bij herinstalleren raak je gegevens kwijt omdat je dan eerst moet formatteren.

Bij herstellen worden enkel ontbrekende en/of beschadigde bestanden van het besturingssysteem vervangen maar aan je andere gegevens word niet geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.