Ga naar inhoud

word data verwijdert bij herinstallatie ?


tijs

Aanbevolen berichten

ik heb windows vista die probleemmeldingen heeft en niet meer wil werken. mn garantie ligt in Spanje (aankoop van computer was daar), maar ik heb Windows xp op cd liggen.

mn 2 vragen zijn:

kan ik windows xp zomaar installeren of gaat de installatie niet compatibel verlopen omdat ik vista eerder als bestuuringssysteem had?

wordt mijn data -die los van windows staat- automatisch verwijdert die op de c: en d: schijf staat? m.a.w. wordt bij installatie van windows alles geformateerd of worden er enkel bestanden van windows verwijdert?

bedankt!

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik het antwoord op mijn tweede vraag gevonden heb hier:

bij installatie van Windows XP heb je optie "Druk op C als u een partitie in niet-gepartitioneerde ruimte wil maken".

nieuwe partitie maken bij de installatie betekent dat de C: en de D: schijf niet aangeraakt worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

't is een Acer.

ik kan enkel in veilige mode opstarten dus ik kan de bestanden niet verplaatsen; de partities zijn:

C: schijf die "Acer" noemt

en D: schijf die "Data" noemt...

wat gaat er verwijdert worden bij installatie van XP ?

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Acer kan je een herstel doen naar de fabrieksinstellingen vanaf de verborgen herstelpartitie.

Start de pc/laptop op en als het scherm met het acer logo in beeld komt, druk je tegelijk op de toetsen alt en f10. Dan gewoon de instructies goed lezen en opvolgen.

Bij deze procedure wordt enkel de C-schijf hersteld. De gegevens op de D-schijf blijven onveranderd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij terugkeren naar de fabrieksinstellingen Windows dan ook terug geinstalleerd?

Ik heb nog wat data staan op de C schijf die ik graag op de D zou willen zetten.. kan dit via command prompt gebeuren?

bedankt,

tijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je data veilig wilt stellen kan je beter dit doen:

Download Ubuntu

Brand het op cd of dvd

Start de computer of laptop op (zorgt wel dat in de bios te zorgen dat de cdrom of dvdrom als eerst boot staat.)

Kies voor live

Dan wordt er niks geinstalleerd.

Kies taal en toetsenbord.

Dan komt je in een windows achtige scherm.

Nu kan uw data veilig naar andere computer of usb-stick overkopieren.

Altijd kopieren en dan plakken.

Nooit knippen en plakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij het verlaten van de fabriek wordt een image (snapshot, foto, of hoe je het wil noemen) genomen van de C-schijf en bewaarde op een verborgen herstelpartitie.

Bij een hertsel of recovery naar de fabrieksinstellingen, wordt deze image teruggezet van de herstelpartitie op de c-schijf.

Dit heel simpel en kort uitgelegd wat er gebeurt bij een recovery of herstel.

De D-schijf is niet getrokken in een herstelinstallatie ena dus kan je daar perfect je gegevens bewaren.

Het overzetten van de gegevens van C-schijf naar D-schijf kan zonder problemen gedaan worden via de command prompt maar dit is heel wat tikwerk en je moet dan ook rekening houden dat mapnamen met een spatie een rare notatie krijgen in de command prompt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.