Ga naar inhoud

XP blijft opnieuw opstarten


rsam

Aanbevolen berichten

Hallo mensen, de PC van mijn dochter start sinds gister niet meer op; of beter gezegd hij blijft continue opstarten. Ik denk dat het gekomen is na een windows update. Probleem is echter dat ik na veel gevogel in DOS ben gekomen, maar hij herkent zijn C schijf niet meer. Wel kan ik in een E en F schijf komen, maar daar kom ik niet verder mee. Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel een oplossing? Zou fijn zijn, want er staat veel schoolwerk op de PC.

Alvast bedankt voor de eventuele moeite.

m.vr.gr.

Rene Samson

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart, zie je dan eigenlijk iets op je scherm verschijnen? (letters, windows logo,...)

opstarten in veilige modus. dus als je je pc opstart, f8 indrukken en dan start hij op in veilige modus. eenmaal opgestart kan je een systeemherstel doen naar een punt voor die update (zo kort mogelijk ervoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je opstart, zie je dan eigenlijk iets op je scherm verschijnen? (letters, windows logo,...)

opstarten in veilige modus. dus als je je pc opstart, f8 indrukken en dan start hij op in veilige modus. eenmaal opgestart kan je een systeemherstel doen naar een punt voor die update (zo kort mogelijk ervoor).

Bedankt voor de reactie

Als ik opstart wel Windows logo, dan opties gewoon of in veilige modus of met/zonder netwerkopties. In alle gevallen blijt hij steeds weer opnieuw opstarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al eens geprobeerd met een live cd van een linux distributie zoals Ubuntu. Heb namelijk vorige week hetzelfde moeten doen na een BSOD op een oude campaq laptop van mijn schoonbroer. Windows XP bleef heropstarten. Gewoon live cd erin geladen en laten draaien van cd uit. Naar je schijven kijken en gewoon alles terug gevonden die nog moest verplaatst worden.

Tis een gokje waard hoor!!

ps.: Downloadbaar van site Download Ubuntu - Ubuntu NL

Dit is gratis software!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo alle beste meedenkers,

Ik ben al iets verder mede dankzij julie steun. De PC start wel weer op na herinstallatie met een revory CDRom. Nu stopt hij alleen na een (kort) tijdje en het foutenrapprt zegt:

C:/ Windows/minidump/mini090408-01DMP (na 2e keer = 01 02 geworden)

en:

C:/Docum~1/Rene&Chris~1/Locals~1Temp/Wer1.tmp.dir00sysdataxml

En nu weet ik het niet meer, is er nog hoop??????

Groetjes,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.