Ga naar inhoud

XP - Geen schijf


Shawn

Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn broer heeft sinds een paar weken poblemen met zijn laptop (HP compq nx 7400). Hij heeft zijn C schijf laten overzetten op zijn D schijf (wat compleet lukte), maar toen hij daarna rebooten vond de bios geen schijf terug, waardoor hij niet meer verder raakt dan het HP welkom venster, in het begin kreeg ik nog een error dat NT...

maar nadat ik in het boot device menu de optie schijf gezond maken had aangeklikt (wat hij daarna aangaf dat alles in orde was) kreeg ik een zwart scherm, met bovenaan het pinken van de cursor.

Ik kan noch windows herinstalleren (want hij vind geen schijf terug, ik kan een systeemherstel doen, ik kan niet formateren en ga maar verder).

Het enige wat ik kan doen is in F9 (boot device menu) F10 (rom based system) daar heb ik echter al alle mogelijke dingen uitgebrobeerd:

schijf gezond maken, geheugencontroe, optis voor zelftest van vaste schijfeenheid...

Vervolgens heb ik getracht met een cdroms van windows het systeem te laten repareren of formateren maar de ene cdrom stopt telkes bij: bestand laden: ali ide bus-stuurpramma... met de melding datmountmgr.sys is beschadigd. De andere cdrom slaagt er wel in het setup men te tonen, maar als ik op enter druk, krijg ik de melding:

setup did not find any hard disk drives installed in your computer. Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware conf is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

Setup cannot continue, to quit setup press F3

btw er zijn geen floppies of andere cdroms aanwezig in de laptop, het is dus zuiver dat hij de harde schijf niet vind/herkent...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met je C-Schijf laten overzetten op je D-schijf? Wat is de bedoeling daarvan?

en kan je even een duidelijk overzicht geven van alle CD/DVD's die je beschikbaar hebt (dus ook welke windows het over gaat enzo); en wat daar nu precies het probleem bij is? Kan er niet zo goed wijs uit ;)

Dat geen harde schijf kunnen vinden ligt aan satadrivers, dat is probleemloos op te lossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt met je C-Schijf laten overzetten op je D-schijf? Wat is de bedoeling daarvan?

en kan je even een duidelijk overzicht geven van alle CD/DVD's die je beschikbaar hebt (dus ook welke windows het over gaat enzo); en wat daar nu precies het probleem bij is? Kan er niet zo goed wijs uit ;)

Wel, mijn broer wou zijn pc formatten, maar zag op een ogenblik de optie staan om de c schijf te backuppen naar zijn d schijf.

Hij dacht hierbij dan dat hij al zijn files/programmas nog kon gebruiken als deze op zijn d schijf stonden, dus ging hij voor deze optie, in plaats van een loutere format. Echter nadien raakt hij niet opgestart omdat de pc zijn opstartfuncties niet meer vind.

Ik heb de cds van windows xp pro ned en eng liggen, en beiden gaan niet, noch het formatteren, noch het repareren, ik krijg een technische foutmelding, als ik dit pad opga:

*** stop: 0X00000007E (0X00000005, 0XF85480BF, 0XF8994208, 0XF8993F08) *** pci.sys

Dat geen harde schijf kunnen vinden ligt aan satadrivers, dat is probleemloos op te lossen.

Kan u me dit eens uitleggen wat ik dan exact moet doen?

Alvast bedankt,

Shawn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor nieuwe installatie kiest (dus gewoon de oude formatteren, neem eventueel een backup door de harde schijf even bij een andere pc aan te sluiten of als je zeker bent dat het op de D: staat is het ook goed), wat is dan de error die je tegenkomt?

De schijf dat hij niet vindt, of die 0X00000007E (0X00000005, 0XF85480BF, 0XF8994208, 0XF8993F08)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je voor nieuwe installatie kiest (dus gewoon de oude formatteren, neem eventueel een backup door de harde schijf even bij een andere pc aan te sluiten of als je zeker bent dat het op de D: staat is het ook goed), wat is dan de error die je tegenkomt?

De schijf dat hij niet vindt, of die 0X00000007E (0X00000005, 0XF85480BF, 0XF8994208, 0XF8993F08)?

Wel bij de ene cdrom krijg ik de eerste foutmelding:

setup did not find any hard disk drives installed in your computer. Make sure any hard disk drives are powered on and properly connected to your computer, and that any disk-related hardware conf is correct. This may involve running a manufacturer-supplied diagnostic or setup program.

bij een andere installatie cdrom van windows krijg ik:

Er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele bios update.

Schakel bios-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen, start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer veilge modus (wat dus niet lukt).

Technische informatie:

*** stop: 0X00000007E (0X00000005, 0XF85480BF, 0XF8994208, 0XF8993F08)

*** pci.sys - address F85480BF base at F8541000, datestamp 3B7D855C

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.