Ga naar inhoud

Xp Home Premium start niet door/reageert niet in bootscherm


Aanbevolen berichten

Geachte admin(s)en forumleden

Allereerst wil ik iedereen hier even bedanken voor de bijdragen die men geeft.Ik ben volledig nieuw hier,dit is mijn eerste post.Dus,hallo iedereen!Ik zal even kort proberen omschrijven wat er gaande is.Heb reeds even rondgeneusd in deze archieven,doch niets echt specifiek teruggevonden m.b.t. mijn probleem(wel in de buurt ervan!)Ik ben op vraag van een kennis bezig om een oudere pc op orde te stellen.Deze was uitermate traag,en een format drong zich dan ook op.Vergeef me,maar echt veel details omtrent opbouw heb ik niet,wel dat er naar mijn mening een veel te zwak geheugen in zit,toch voor Xp.Het gaat hier over 512 Mb.Dat,en ook dat het een Asus moederbord betreft,en een Win Xp Home Premium.Das alles.Nu,zaterdag wou ik met de -originele- CD van Windows dus een volledige format+herinstallatie uitvoeren.Product Key bij de hand,en ik dacht het vlug even te fixen.Echter wil het systeem niet meer reageren in het bootscherm (F12).Het bootscherm verschijnt wel,maar ik kan er geen beweging in krijgen.De pijltjes op het keyboard reageren niet,de muis eveneens niet.Nochtans in BIOS werkt keyboard wel(zonder lichtjes).Systeem heropgestart,wat resulteerde in het alombekende "foutief afgesloten computer" scherm,waar bij je de keuze krijgt om verder te gaan in laatst afgesloten scherm,veilige modus,etc..Daarbij gaat er een teller af van 30 tot 0 seconden, waarna je het opstartscherm krijgt,de blauwe bewegende hokjes,met het Xp logo erboven.Tijdens deze stappen,krijg ik evenmin de kans iets te typen,of te enteren.Daar blijft hij hangen,zolang je zelf wilt.Nu had ik ook even de Xpress2 Recovery module opgestart,om eventuele fouten te herstellen.Daarop reageerde hij dan weer wel,en het systeem startte terug op in de fabrieksconfiguratie.Ik dacht ah!Nu kunnen we de Windows CD installeren.Echter,na de heropstart,mét originele Windows Cd,terug hetzelfde liedje.De Cd Drive leest wel degelijk,maar nadien komt het Windows "foutief afgesloten computer" scherm terug.Zo gaat het steeds verder.Ik begrijp het niet echt goed meer.... Iemand soms ervaring hiermee?Dank bij voorbaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar het BIOS en zet de boot order als volgt.

1. cd/dvd station

2. harde schijf

3. usb device

Een eventuele opstart via het netwerk mag je uitschakelen (disable)

Dan heb je normaal geen pijltjes toetsen nodig om van de cd/dvd op te starten.

Deze boot order kan zelfs na de installatie van windows blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit(blijkbaar ook een fan van deze animatiefilmpjes..:-) ,

Allereerst dank voor de reactie.Zaterdag ga ik het eens proberen,ik hou me er aan U op de hoogte te brengen over de afloop.

Groetjes El Stavio

Ga naar het BIOS en zet de boot order als volgt.

1. cd/dvd station

2. harde schijf

3. usb device

Een eventuele opstart via het netwerk mag je uitschakelen (disable)

Dan heb je normaal geen pijltjes toetsen nodig om van de cd/dvd op te starten.

Deze boot order kan zelfs na de installatie van windows blijven staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Kweezie Wabbit,

Het probleem is opgelost.Heb een keyboard met ps2 aansluiting gebruikt,daarmee kon ik wél in bios raken.Heb eerst de boot volgorde correct gezet,en dan heb ik de boel geformatteerd.Nog wel wat problemen ondervonden om de printer aan de praat te krijgen,maar ook dat is uiteindelijk gelukt.Nu is het systeem weer snel zoals het hoort.Ik tevreden,de eigenaars tevreden,iedereen tevreden.Nogmaals dank voor de tips.

El Stavio

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.