Ga naar inhoud

zwart beeld na opstarten.....


Aanbevolen berichten

goedendag,

ik zit met een enorm probleem. mijn dochtertje heeft van haar oudste zus een laptop gekregen, nu er window vista

op maar een kennis van mijn oudste dochter vond het wel wat om er window 7 op te zetten, helaas heeft dit tot verslechtering veroorzaakt van de laptop want er kwam steeds een blokje naar voren van: illigale versie. en daar wist mijn dochter niets vanaf. helaas had die kennis er ook geen verstand van....hij had er nooit aan moeten beginnen. maar nu heeft mijn jongste dochtertje de laptop en sinds een week als je hem opstart krijg je wel het blokje met haar foto maar als ik er op klik valt het scherm op zwart, ik heb alle knopjes al geprobeert maar ik ben echt een leek want weet niet wat ik moet doen om hem weer goed te krijgen. ik hoop echt dat een van jullie me kunnen helpen . het is een Aser laptop / extensa 5230. er zit geen cd bij om hem te herstellen . help me alsjeblieft

zodat de laptop weer gebruikt kan worden.

alvast bedankt voor het lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi rita leeuwis,

welkom op PCH.

Je zit aardig in de rats...een illegale Windows 7 die blokkeert en geen CD's...:dong:

Je kan enerzijds Windows 7 aankopen (klik er op) en herinstalleren, da's een eerste mogelijkheid.

Andere mogelijkheid is het opnieuw installeren van Windows Vista, normaliter staat de key-code nog op de onderzijde van de laptop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heel erg bedankt voor de moeite om me vooruit te helpen , ik ga proberen om een vista instalatiecd te bemachtigen en probeer dan de laptop opnieuw te instaleren, ik hoop dat me dat lukt anders kom ik nog terug voor je advies.want ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen:( .

als het me wel is gelukt laat ik het direkt weten.

groet rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

daar ben ik weer,

nu heb ik de installatie cd voor windows gekocht en wou deze vanmiddag gaan installeren en wat gebeurd er tot

mijn verbazing... de laptop gaf weer beeld, en ook het internet deed het weer. wel gaf hij nog een keer aan dat windows illigaal

was en dat ik hem moest activeren met een code maar toen ik het wegklikte was alles zoals het behoort te zijn, raar maar waar.

ik heb hem net ook nog even aangehad maar ook nu doet alles het gewoon.

mocht het in de toekomst toch weer mis gaan heb ik de cd gelukkig nog en hopelijk als het me niet lukt jullie hulp.

heel erg bedankt voor jullie goede raad .

groeten rita

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik zelf toch even die Windows Vista (legaal) er terug opzetten. Wanneer Microsoft je "betrapt" op illegale Windows versies (en ik heb het zelf meegemaakt) moet je een hele som geld betalen om je Windows weer legaal te krijgen. Ook komt daarbij dat illegale software vaak malware (o.a virussen) bevat die je systeem behoorlijk om zeep kunnen doen.

Het is en blijft jouw keuze, maar Vista er weer op zetten lijkt mij persoonlijk het "veiligste".

Vincent

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo rita leeuwis,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.