Ga naar inhoud

Achtergrond kleu in een koptekst


Donny

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je tekst selecteren en dan met de markeerstift in de werkbalk de kleur kiezen. Voor wit kies je "geen".

Dat kan niet, als je geen kiest, dan word het doorzichtbaar. ( dus de paginakleur komt er doorheen ) .. wat een schijtprogramma blijkt word toch te zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist. Foutje van mij, sorry.

Kan je dan in het kleurenpalet van de markeerstift niet kiezen voor wit ofzo?

Nee, schijtprog -.- ik snap er geen ballen meer van. En de baas wil me geen andere opdracht geven totdat ik dit gefixed heb, en hij komt er zelf ook niet uit ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

In plaats van gebruik te maken van "koptekst", zou je kunnen opteren voor "tekstvak". Daar kan je dezelfde informatie inzetten en de achtergrondkleur zelf van bepalen. Wat dus kan inhouden dat je een witte achtergrond in je tekstvak zet en dat boven op de oranje achtergrond van je pagina plakt. Nadeel hiervan is natuurlijk dat je dit met "tekstvak" zelf manueel moet toevoegen op elke pagina, terwijl dit met "koptekst" automatisch gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Masters

in plaats van te beweren dat Word een schijtprogramma is zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij wat je baas je laat doen ;). Als je voor een folder een blad zowat volledig oranje wil laten printen, en juist dat ene stukje wit dan moet je daar ook geen Word voor gebruiken, maar dan gebruik je daar publisher voor (die wél gemaakt is voor DTP). Verder is word perfect in staat om dit gepast (en simpel) op te lossen;

zet je tekst in je koptekst. BLIJF IN DE KOPTEKSTMODUS!!! Voeg een autovorm in (vierkant en maak ook de rand wit). Bij volgorde (kan je aan via rechtermuisklik) zet je "achter tekst plaatsen". Dan heb je een wit kader achter je tekst.

Het voordeel van deze manier van werken tov bovenin een vakje zetten is dat die blijft meegaan naar de volgende pagina's; dus het is effectief een koptekst (ook eventuele logo's die je erbij zou zetten blijven doorlopen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

in plaats van te beweren dat Word een schijtprogramma is zou ik eerder mijn vraagtekens zetten bij wat je baas je laat doen ;). Als je voor een folder een blad zowat volledig oranje wil laten printen, en juist dat ene stukje wit dan moet je daar ook geen Word voor gebruiken, maar dan gebruik je daar publisher voor (die wél gemaakt is voor DTP). Verder is word perfect in staat om dit gepast (en simpel) op te lossen;

zet je tekst in je koptekst. BLIJF IN DE KOPTEKSTMODUS!!! Voeg een autovorm in (vierkant en maak ook de rand wit). Bij volgorde (kan je aan via rechtermuisklik) zet je "achter tekst plaatsen". Dan heb je een wit kader achter je tekst.

Het voordeel van deze manier van werken tov bovenin een vakje zetten is dat die blijft meegaan naar de volgende pagina's; dus het is effectief een koptekst (ook eventuele logo's die je erbij zou zetten blijven doorlopen)

Thanks voor de info.. maar wat jij zegt kan alleen als je GEEN macro opneemt.. tijdens een macro opnemen is dit niet allemaal mogelijk. Ik moet namelijk alles met een macro opnemen zodat ik niet elke keer text + plaatjes toe hoef te voegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.