Ga naar inhoud

Beveiliging in Excel


hulsmans

Aanbevolen berichten

ik maakte een vrij ingewikkeld document met allerlei beveiligingen op basis van macro's.

Alles werkt prima! gebruikers kunnen ook niet manueel de bladbeveiliging opheffen zonder het wachtwoord in te voeren.

Macro's kunnen ook enkel uitgevoerd worden na invullen wachtwoord.

Het PROBLEEM:

Wanneer ik zelf de beveiliging afzet (om document te bewerken, etc) via mijn macro en nadien terug opzet, wederom via mijn macro kunnen gebruikers wel de bladbeveiliging uitzetten ZONDER wachtwoord. Waar hij dit eerst wel vroeg doet hij dit na mijn macro-actie niet meer???

Wie weet hier raad mee. Het zou ook als helpen als ik onder extra de beveiliging opheffen op non-actief zou kunnen zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • myreact.gif
  • gallery.gif

OPGELOST op volgende wijze:

Sub Beveiligennaam()

'Public Sub MyMacro()

x = InputBoxDK("Uw wachtwoord a.u.b...", "Wachtwoord vereist.")

If x <> "wachtwoord" Then

MsgBox "Wachtwoord niet correct!...."

Exit Sub

End If

'Voer code in

' Beveiligennaam Macro

' De macro is opgenomen op 5/04/2011 door hulsmans.

'

' Sneltoets: CTRL+SHIFT+B

'

ActiveSheet.Protect ("wachtwoord"), DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _

False

Sheets("DECEMBER 2011").Select

ActiveSheet.Protect ("wachtwoord"), DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _

False

Sheets("NOVEMBER 2011").Select

ActiveSheet.Protect ("wachtwoord"), DrawingObjects:=False, Contents:=True, Scenarios:= _

False

ActiveWindow.ScrollWorkbookTabs Position:=xlFirst

Sheets("OKTOBER 2011").Select

End Sub

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.