Ga naar inhoud

Hulp bij Access


Gast marleneO

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

Ik ben voor mijn stage een adressen database aan het maken, ik loop nu alleen tegen een aantal problemen aan, miss kan iemand mij op een liefste simpelen manier helpen.

- Hoe kan ik in een kolom invullen dat het geen website is maar een emailadres, het liefst standaard, anders moet ik de hele tijd mailto: er voorzetten.

-Hoe kan ik op een makkelijke manier een bepaalde groep mensen uit het bestand te gelijk emailen via outlook (bijvoorbeeld een nieuwsbrief)

-Wat is de beste manier om mijn database straks als hij eindelijk klaar is, te delen met mij colega's? we hebben een server waaraan iedereen verbonden is.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpensmile.gif

Met vriendelijke groet,

Marlène

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Normaal maak je een form(ulier) met de nodige velden om je tabellen in te vullen.

In de tabel definieer je hyperlink als datatype voor het veld (kolom) waar je het email adres wil opslaan.

In de vba code achter het form kan je mailto: voor het email adres zetten voor je het wegschrijft naar de tabel.

2. Hier heb ik niet direct een idee voor.

3. Gewoon je DB op een plaats zetten waar iedereen toegang heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan misschien voor elke "groep" een tabel maken met enkel de unieke ID van de persoon in.

Dan maak je nog een tabel waar alle groepen in staan en je linkt die aan een listbox op het form waar je de gegevens invoert. Je zet in de properties van de listbox multiselct op simple of extended (simple is klikken om te selecteren ook bij meerdere, extended is ctrl+klik om meerdere te selecteren).

Bij het wegschrijven moet je dan wel de listbox aflopen en het ID in alle geselecteerde groepen gaan wegschrijven.

Met een simpele query haal je dan de emailadressen op van de mensen in een bepaalde groep.

Bij nader inzien is dit misschien toch de aanzet voor de oplossing van je 2de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.