Ga naar inhoud

pc loopt vast sinds installatie office 2007


koen5

Aanbevolen berichten

Een vraag ...

Sinds de dag dat Office 2007 op mijn pc is geïnstalleerd, loopt de pc dagelijks vast, soms zelfs een drietal keer. Gewoon terwijl ik bezig ben of zelfs terwijl ik niks aan ’t doen ben op de pc, blokkeert alles. Wat op het scherm staat, staat er nog steeds maar er komen soms rare dingen bij, vaak komt er ook een (geel) raster bovenop … soit, niks werkt dan nog. Ik krijg ook geen foutmelding te zien. Ctrl-Alt-Del doet dan niets meer … enige mogelijkheid is pc met knop afzetten en opnieuw starten. Gevolg is dat ik natuurlijk steeds alles kwijt ben wat niet is opgeslagen. Zeer vervelende situatie dus. Er is ongetwijfeld een verband met installatie Office 2007, want voordien gebeurde dit nooit, en nu dagelijks.

Is er iemand die weet wat het probleem zou kunnen zijn ? Ter info : pc draait op windows XP, en met mn weinige pc-kennis zie ik dat het een Pentium 4 is, 2.66 GHz en 496 MB (wat dit ook moge zijn) .

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je office 2007 weer verwijderd, loopt de pc dan nog vast?

Dat kan ik niet uittesten ... 't is op mijn werk, men heeft Office 2007 centraal geïnstalleerd (vanop de server of zoiets) . Dus ik kan het er niet direct zelf weer afzwieren denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou toch maar de IT support van het werk contacteren hoor.

Die mensen hebben waarschijnlijk meer rechten dan jij om eventuele instellingen aan te passen.

gecontacteerd zijn ze al ... :viking:

goed, niemand herkent het probleem hier dus blijkbaar ? t is dus geen gekend probleem bij installatie office 2007 , of niemand ziet direct iets dat ik kan doen ? owkeej, toch bedankt om mee helpen na te denken !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet per definitie te komen door Office 2007.

Het kan ook een algemeen computer probleem zijn

496 MB (wat dit ook moge zijn) .
De 496 MB is misschien wel het interne geheugen en ik weet niet wat de minimale eisen van office 2007 is, maar het zou me niets verbazen als de 496 te weinig is.

Dit zou best wel eens het vastlopen kunnen verklaren.

Even gegoogled voor systeemeisen:

http://office.microsoft.com/en-us/products/HA101668651033.aspx

Succes

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hoeft niet per definitie te komen door Office 2007.

Het kan ook een algemeen computer probleem zijn

De 496 MB is misschien wel het interne geheugen en ik weet niet wat de minimale eisen van office 2007 is, maar het zou me niets verbazen als de 496 te weinig is.

Dit zou best wel eens het vastlopen kunnen verklaren.

Even gegoogled voor systeemeisen:

http://office.microsoft.com/en-us/products/HA101668651033.aspx

Succes

Willem

Dit is inderdaad het intern geheugen maar met een tikfout. Moet waarschijnlijk 4096 zijn want ram gaat in stappen van 256 en dan kom je mooit aan 496 maar wel aan 4096.

Office heeft in principe genoeg aan 256 MB geheugen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.