Ga naar inhoud

regelafstand in Word


Gast koenp

Aanbevolen berichten

Wanneer ik in het dialoogvenster Alinea-opmaak, in het programma Word in het vak "afstand voor" in cm of rg wil typen, verschijnt er een klein dialoogvenster met de boodschap :"Dit is geen geldige waarde". Volgens de vdab-cursus Word (basis), onderdeel Alinea-opmaak, die ik tegenwoordig online volg, moet dit echter wel kunnen. Hopelijk was ik duidelijk genoeg in mijn probleemomschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het werkt met punten, of staat er bij jouw iets anders?
Bij mij lukt het ook als ik bv bij "Afstand voor" 3cm plaats waar nu 0pt staat. Dus je kan daar perfect cm plaatsen (dus gewoon alles wegdoen wat daar staat en 'overschrijven' met 3cm. Vind het raar dat het bij de TS niet lukt. aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij lukt het ook als ik bv bij "Afstand voor" 3cm plaats waar nu 0pt staat. Dus je kan daar perfect cm plaatsen (dus gewoon alles wegdoen wat daar staat en 'overschrijven' met 3cm. Vind het raar dat het bij de TS niet lukt. Daarom dat ik vraag of hij

Dat klopt als een bus.

Maar als je later terug gaat kijken zal je het omgerekend zien in pt.

Bij mij althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt als een bus.

Maar als je later terug gaat kijken zal je het omgerekend zien in pt.

Bij mij althans.

Bij mij ook. Vandaar waarschijnlijk de verwarring van de TS. Word rekent het terug om naar pt.

Dus ik zou aan de topicstarter willen zeggen: volg de cursus van de vdab (dus daar in cm ingeven). Word rekent het nadien gewoon om naar pt, maar dat maakt niets uit, want hij rekent het correct om. Dus het principe blijft hetzelfde.

Je kan het dus in cm laten staan, Word zal het wel altijd terug omrekenen naar pt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om Word 2007. Mijn probleem is nog steeds niet opgelost hoor. Wat bij mij niet lukt is het omrekenen van cm naar pt. Telkens ik de waarde in cm typ, komt er een waarschuwingsvenster 'dit is geen geldige waarde'.

---------- Post toegevoegd om 03:45 ---------- Vorige post was om 03:39 ----------

Het programma Word 2007 weigert dit bij. Wanneer ik een waarde in cm of rg wil ingeven (door "0 pt" te overtypen dus), verschijnt er een waarschuwingsvenster met de tekst 'dit is geen geldige waarde'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.