Ga naar inhoud

Stijlen bewaren in Word 2007


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Ik heb een cursus geschreven en daarbij gebruik gemaakt van Stijlen of opmaakprofielen. In de cursus heb ik bijvoorbeeld 'Kop 1', 'Kop 2', Kop 3' enz...

Ik zie deze lijst met al mijn opmaakprofielen rechts van mijn tekst staan.

Mijn vraag is hoe ik al deze profielen samen kan bewaren om later opnieuw toe te passen op bijvoorbeeld een nieuw document.

Ik geraak er maar niet aan uit... Hopelijk kan er mij iemand helpen want het zou mij in de toekomst veel werk kunnen besparen.:boring:

Link naar reactie
Delen op andere sites

kopieer dat bestand zodat je een nieuwe versie ervan hebt.

Gooi alle inhoud qua tekst weg

Bestand opslaan als

Daar verander je het bestand type van word document naar een word sjabloon.

Verander de locatie waar je het opslaat bij vista pc's naar sofie - appdata - roaming - microsoft - sjablonen.

Deze map is normaal al aanwezig (en sofie moet natuurlijk jouw eigen naam zijn), en als je ze daar opslaat kan je de volgende keer als je een file opent via nieuw - mijn sjablonen degene die je juist opgeslaan hebt daar terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kopieer dat bestand zodat je een nieuwe versie ervan hebt.

Gooi alle inhoud qua tekst weg

Bestand opslaan als

Daar verander je het bestand type van word document naar een word sjabloon.

Verander de locatie waar je het opslaat bij vista pc's naar sofie - appdata - roaming - microsoft - sjablonen.

Deze map is normaal al aanwezig (en sofie moet natuurlijk jouw eigen naam zijn), en als je ze daar opslaat kan je de volgende keer als je een file opent via nieuw - mijn sjablonen degene die je juist opgeslaan hebt daar terugvinden.

Dit is natuurlijk ook een manier van werken... maar het lijkt m niet de gangbare manier. Zijn er mensen die weten op welke manier het nog kan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gangbare manier is natuurlijk eerst je opmaakprofielen aanmaken, daar de sjabloon van maken en dan pas de inhoud van je document maken ;)

Als je al van een bestaand document vertrekt is dat naar mijn weten de enige mogelijkheid om er nog een sjabloon van te maken waarvan de inhoud toch blanco is.

* is ook benieuwd naar eventuele andere manieren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.