Ga naar inhoud

There is no object in this control


jvuz

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

ik heb hetvolgende probleem bij één van onze gebruikers. Zij gebruikt zowel Office xp (volledig) en access97. Nu heeft zij per ongeluk een accessxp bestand met access97 en dat werkte natuurlijk niet. Nu, als ik dat bestand dan laat openen met accessxp, krijg ik die boodschap (in het onderwerp), maar opent het bestand zich wel en werkt blijkbaar. Maar natuurlijk wil ik die foutboodschap kwijtgeraken. Het rare is dat vanop een andere pc (want het bestan staat op onze filserver) het bestand opent zonder foutboodschap. Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt,

Jvuz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open het bestand op de PC waar de boodschap verschijnt.

Open de VB-editor. Kies in het menu 'Tools' de optie References. Er is veel kans dat je in deze lijst ziet welk object ontbreekt of welke control de problemen veroorzaakt. Je kunt dan 2 dingen doen:

-Indien je het object niet echt nodig hebt om met de database te werken kun je de reference afvinken.

-Je kunt ook vanop een andere pc het ontbrekende object kopiëren naar de locatie van de object library op de probleem pc. (de locatie kun je aflezen onderaan het popup scherm)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.