Ga naar inhoud

Word en Excell bestanden openen niet meer!


Peter123

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen....Ik ben nieuw op dit forum en heb een heel GROOOOT probleem :sad. Ik ben bezig met mijn scriptie en kan sinds kort op mijn pc bepaalde bestanden niet meer openen.

Het gaat om een aantal excel bestanden en 1 word bestand.

Bij het excelbestand krijg ik de volgende melding: ''het bestand dat u wilt openen .... heeft niet de bestandindeling die wordt aangegeven met de bestandextensie. Controleer....etc''.

Bij het wordbestand krijg ik de volgende melding: ik krijg een vak te zien met'' bestandconversie - naambestand.doc. Weet niet wat ik moet doen....

Het gekke is, dat ik dit sinds kort heb. Terwijl ik voorheen de bestanden altijd kon openen op mijn pc. Heb totaal geen idee wat er is gebeurd en hoe ik dit moet herstellen...Ben een beetje in paniek, omdat het om mijn scriptie gaat :sad.....Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen....Sorry voor dit lange verhaal....heb geprobeerd om het zo kort mogelijk te houden. HELP!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Angel..Thanks voor je reactie!

De laatste keer dat ik eraan heb gewerkt was vrijdag op werk.....Daar kan ik alleen deze actie niet uivoeren, omdat ik geen rechten heb. Maar thuis heb ik er voor vrijdag ook wel aangewerkt (woensdag ofzo). Kan ik die actie dan ook gewoon thuis uitvoeren....weet je ook hoe ver het herstellen terug kan gaan....?

Dank je wel voor je moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Peter

Je moet Systeemherstel uitvoeren op de pc waar het probleem op ontstaan is.

Hoever je met Systeemherstel terug kan gaan,

hangt af van de hoeveelheid schijfruimte die daarvoor gereserveerd is.

Doorgaans kan je wel enkele weken terug gaan,

dus in jouw geval zou het normaal gezien moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.