Ga naar inhoud

2 routers


mikkedw

Aanbevolen berichten

hallo

Is het mogelijk 2 routers aan te sluiten op elkaar? Ik heb dit ooit eens geprobeerd maar dan werkt niets meer :-s

Ik zou dit graag willen omdat mijn draadloze router de snelheid van mijn verbinding niet goed volgt (internetpagina's laden veel trager dan met mijn gewone router) en ik zou graag mijn laptop kunnen gebruiken maar dus zonder kabel

dank u

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ingang van de 2e (niet-draadloze) router aansluiten op een uitgang van de draadloze router. Bij de 2e router dien je ook de dhcp server af te zetten.

Indien je nog vragen hebt vermeld je ook best merk en type van de routers.

Gaat dit mijn netwerk dan niet vertragen, het is de draadloze die alles trager doet lopen, dus als ik deze als eerste router aansluit gaat hij de rest ook vertragen niet? (het is maar een vraagje hè, mijn router zijn beide van dlink type weet ik niet meer juist de draadloze is een di-524 met 54Mbps snelheid)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat het enkel het draadloze gedeelte is dat vertraagt. De 2e router wordt echter aangesloten op het bedrade gedeelte. Dit zou dus weinig of geen invloed mogen hebben. Heb je al eens getest met een pc of laptop rechtstreeks (dus met een kabel) aangesloten op de draadloze router? Is die dan ook merkelijk trager?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er van uit dat het enkel het draadloze gedeelte is dat vertraagt. De 2e router wordt echter aangesloten op het bedrade gedeelte. Dit zou dus weinig of geen invloed mogen hebben. Heb je al eens getest met een pc of laptop rechtstreeks (dus met een kabel) aangesloten op de draadloze router? Is die dan ook merkelijk trager?

ja, dat is juist het probleem, voor draadloos internet is dat geen probleem dat het wat trager is maar mijn normale pc die met de kabel is aangesloten krijgt dan minder snelheid (toch tot 2 à 3 seconden laadverschil van een internetpagina)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.