Ga naar inhoud

2 routers aansluiten


Ewdehaas

Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuwe router gekocht ( Belkin play max) en wil nu mijn oude ook gebruiken (belkin F5D5231-4 4 port Router). Deze oude wil ik dan boven plaatsen, er is een mogelijkheid om beide routers te koppelen met een kabel, maar wat moet waarin bv. Ik wil nu met mijn laptop door het huis lopen en dan dat deze automatisch de sterkste router pakt.

Wie o wie kan mij vertellen wat ik zou moeten doen, graag in Jip en Janneke taal want ik ben wat dat betreft een leek, als je het hebt over poorten wijzen etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En je opstelling is als volgt, neem 'k aan .

Beneden bevoorbeeld

- Modem (Telenet) Welk type modem

- Wifi router

is er ook nog bekabeling voor zien op zolder dan, of wil je gewoon dat de 2de router op op de 1 ste connecteert, en daar je wifi signaal doorgeeft ?

Bg

VenimK

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vragen in de vorige post zijn inderdaad van belang.

Verder geldt als algemene regel dat je maar één actieve router in je netwerk mag hebben. Normaal is dat degene die bij het modem van je provider staat. Bij de andere moet DHCP uitgeschakeld zijn en hij heeft best een vast IP hebben.

De verbinding tussen de hoofd router en de bijkomende router moet via de LAN poort gebeuren (één van de vier, welke maakt niet uit).

Indien je wireless "roaming" wil doen (dus dat Windows kiest op welke router hij verbindt, moeten het SSID en de beveiliging (en dus ook het paswoord) op de twee routers hetzelfde zijn. Je ziet dan vanop je PC maar 1 draadloos netwerk, met 2 toegangspunten.

Dit kan in sommige omstandigheden goed werken, in andere is het beter twee aparte draadloze netwerken te gebruiken en manueel om te schakelen. Dit hangt vooral af van de verdeling van het radio signaal. De enige manier om dit te weten te komen is proberen vrees ik.

Als je nog vragen hebt post je maar terug.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites