Ga naar inhoud

2 verschillende modems op internet mag?


kristof28

Aanbevolen berichten

Hoi

Ik heb een nieuwe belgacom B-box modem die ik enkel met ethernet gebruik(geen wifi) en een oude usb modem.

Mag ik in huis op beide pc's werken met die elk hun modem?

Kan dat voor iets kwaad?

En mag ik tegelijkk op het internet met de ene pc die boven staat en de andere oude pc die beneden staat?

Thanks

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

en wat is de reden dat je ze beide wilt gebruiken? kan je niet een van de 2 gebruiken (de nieuwste/de beste)?

En ja, je mag met meerdere pc's tegelijkertijd internetten :-)

Dank u.

Wel die nieuwe modem van B-Box is met wifi. En ik wil namelijk geen wifi gebruiken! ;-) Dus de b-box via ethernet en de oude alcatel speed touch via USB. Lol

---------- Post toegevoegd om 11:31 ---------- Vorige post was om 11:27 ----------

en wat is de reden dat je ze beide wilt gebruiken? kan je niet een van de 2 gebruiken (de nieuwste/de beste)?

En ja, je mag met meerdere pc's tegelijkertijd internetten :-)

PS: wat ik trouwens niet versta of raar vind. Ik heb een nieuwe pc gekocht.(packard bell) Ik vroeg in de winkel gewoon iets over ethernet. En diene mens zei dat als ik draadloos internet met mijn pc wil dat ik er een usb stick moet in steken? Ik wil nu geen draadloos internet maar heeft die nieuwe pc dan geen wifi aan boord? Mijn oude pc wel. En heeft geen stick of iets nodig...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is de Ixtreme I 7507

Is nu in de marko te koop.

PTU36020329450C6822702

Ja, maar mijn nieuwe pc staat boven en mijn oude pc staat beneden in huis. Dus heb ik die speed touch usb daar nodig. Dat is toch geen probleem voor iets?

Thanks

De nieuwe pc welke serie nummer heeft die.

Dan kan ik kijken of die draadloos netwerkkaart heeft.

Nota: je kan meerdere computers aansluiten op B-box

B-box wifi kan je uitschakelen.

De oude speedtouch moet je niet meer gebruiken want die kan je niet gebruiken als access-point.

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je nieuwe PC staat boven.

Bij deze PC kan je beste een usb-netwerkkaart kopen zoals deze

Je ziet wel een kabel maar je kan dat opstaande element uithalen en eender welke usb poort van uw computer steken. De kabel dient alleen om de zender wat hoger zetten voor een betere resultaat.

Je kan dan perfect van boven uw nieuwe PC draadloos verbinding maken met B-box

Gewoon de cd in de cdrom en dan installeren en dan vraagt die naar de usb-netwerkkaart en dan pas mag je die in de usb poort inpluggen.

Het kan zijn dat je nog de mac-adres die op de doos of usb-netwerkkaart staat vermeldt moet toevoegen aan de B-box.

Wel opletten dat je van de N type neemt en dus 300 Mbps signaal heeft.

Wilt je toch de usb speed touch gebruiken i.p.v. usb-netwerkkaart dan moet je die installeren op de pc en als access-point instellen en bridge naar B-box.

Niet alle router kan je omschakelen van router naar access-point.

Als ik u was dan nam ik usb-netwerkkaart op ieder pc die geen draadloos verbinding heeft.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je nieuwe PC staat boven.

Bij deze PC kan je beste een usb-netwerkkaart kopen zoals deze

Je ziet wel een kabel maar je kan dat opstaande element uithalen en eender welke usb poort van uw computer steken. De kabel dient alleen om de zender wat hoger zetten voor een betere resultaat.

Je kan dan perfect van boven uw nieuwe PC draadloos verbinding maken met B-box

Gewoon de cd in de cdrom en dan installeren en dan vraagt die naar de usb-netwerkkaart en dan pas mag je die in de usb poort inpluggen.

Het kan zijn dat je nog de mac-adres die op de doos of usb-netwerkkaart staat vermeldt moet toevoegen aan de B-box.

Wel opletten dat je van de N type neemt en dus 300 Mbps signaal heeft.

Wilt je toch de usb speed touch gebruiken i.p.v. usb-netwerkkaart dan moet je die installeren op de pc en als access-point instellen en bridge naar B-box.

Niet alle router kan je omschakelen van router naar access-point.

Als ik u was dan nam ik usb-netwerkkaart op ieder pc die geen draadloos verbinding heeft.

Eerst en vooral heel erg vriendelijk bedankt voor de uitleg!!

Zulk N type kost precies nog veel ook.

Efin. Aangezien ik niet direct voorzie om draadloosop mijn pc('s) te gaan zou het toch ook wel gaan hoe ik het nu zou doen? Gewoon mijn b-box via ethernet en mijn oude pc die beneden staat via de oude usb speed touch. Op zich is dat toch geen enkel probleem??

Ook heb ik een jaar geleden al de b-box gekocht. Boven heb ik een lange draad lopen van in een slaapkamer tot in een andere kamer waar mijn pc en tv enz staat. Ik had die b-box eens in de slaapkamer laten staan en zo met mijn oude pc op het internet geweest. Dat signaal was zodanig ZWAK dat ik daar niets mee kon doen! Ik heb die b-box dan terug naar de winkel gebracht. Maar nu heb ik die b-box opnieuw gekocht enkel en alleen voor met de ethernetkabel.

Dus moest ik in de toekomst zo een netwerkkabel kopen zal het waarschijnlijk weer niet gaan met dat signaal. Zal met de muren te maken hebben denk ik.

Hoe zit dat trouwens met dingekses op via het electriciteitsnetwerk op het internet te gaan? Dat marsjeert toch ook?

Vriendelijk bedankt!!!

aangepast door kristof28
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan ook met via het electriciteitsnetwerk op internet doch dit is wel vrij duur.

Van B-box een netwerkkabel trekken naar de eerst toestelletje die je in de stopkontakt steek. Waar de computer is ook zo'n toestelletje in de stopcontact en vandaar uit een netwerkkabel naar de pc.

Zoiets gaat goed als alle toestellen op dezelfde fase draad is aangesloten.

In dit geval zou ik wel van 200 Mbps nemen.

Als de signaal van draadloos zo zwak is dan is dat een andere oorzaak.

Mogelijk had je toen slecht afgesteld.

Ik heb een groot huis en overal hebben we draadloos verbinding zonder happering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.