Ga naar inhoud

Afschermen gedeelte netwerk van ander deel van netwerk


GBL

Aanbevolen berichten

Het gaat hierbij om een netwerk in een flatgebouw. Dit netwerk is direct aangesloten op het internet door middel van een eigen zendmast en satalietverbinding. Deze internetverbinding wordt op een mij onbekende plek (zelf geen toegang tot router, servers e.d.) aan het algemene netwerk doorgegeven opgedeeld per appartement (niets anders dan een cat 7kabel, 1gbps, 200Mbsp up & down die uit het plafond komt). Iedereen in het complex mag hier gratis gebruik van maken. Dit betekent echter wel dat de admin (gewoon een bewoner) toegang kan krijgen.

In het appartement heb ik een eigen homenetwork met een paar computers (1 Gbps en een wifi AC router), verbonden met het internet via een eigen adsl verbinding. Nu wil ik deze adsl verbinding vervangen met de internetaansluiting uit het gebouw (de losse cat7 kabel), maar zelf kunnen blijven routeren (eigen router) en absoluut geen toegang geven aan het netwerk van de flat naar mijn thuisnetwerk.

Kan iemand me hier mee helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft, dank!

Het aanpassen van de IP range is mij duidelijk. Kan het echter niet zo zijn dat als de hoofdrouter (netwerk van de flat) zelf static IP´s gebruikt die op een bepaald moment worden aangepast dit alsnog tot een overlap kan leiden? Of wordt dit ondervangen door een ander subnetmasker in te stellen?

Ik meen te begrijpen dat het helaas niet mogelijk is om mijn ingang (de router op de cat7) volledig onzichtbaar te maken voor de hoofdrouter (heb immers een IP nodig om via deze op internet te komen). Dus ik vermoed dat ik dit zal moeten zien als ware het een internetprovider.

Is het mogelijk om de cat7 in de wan poort van mijn router (Asus RT/AC68U) te stopppen, zodat deze wordt beschouwd als een echte internetingang, of levert dit weer problemen op. Het lijkt mij namelijk dat als ik de cat7 siimpelweg in één van de normale poorten stop, kort gezegd het flat netwerk in grote mate tooegang krijgt tot mijn router en dus mijn netwerk, of lost het simpelweg aanpassen van de IP range en het subnetmasker dit op?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Netwerkkabel in de wan aansluiten.

Dan onderstaande invullen. Let op: om naar de router te gaan moet je 172.30.2.1 typen.

Je ziet waar je moet zijn:

Let op: 192.168.0.1 kan bij jou 192.168.1.1 zijn als je bij Belgacom zit.

post-6829-1417705890,8023_thumb.jpg

post-6829-1417705890,8386_thumb.jpg

post-6829-1417705890,8803_thumb.jpg

- - - Updated - - -

Dus ook 192.168.0.171 kan 192.168.1.171 zijn.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.