Ga naar inhoud

Alleen lokaal internet


Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds enkele weken heb ik een probleem met mijn vaste pc.

Verbinding maken met een internet dat lukt me allemaal maar wanneer ik dan op het internet wil gaan kan ik de webpagina's niet openen. Als ik dan in mijn internetcentrum kijk, dan staat er dat er alleen maar lokaal een verbinding is.

Groetjes de kotbewoner!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kan u zeggen of je met netwerkkabel of draadloos verbonden is?

Welke Windows?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de log hebt je perfecte verbinding met de router of een andere draadloos punt.

Als het hier om een laptop gaat dan eens kijken of knopje internet forwarden niet per ongeluk is uitgezet.

Kijk ook of de firewall de verbinding niet blokkeerd door firewall uit te schakelen.

Omdat je op kot zit zo te zien aan uw naam kan u ook zeggen welke draadloos punt je hebt.

Best ook de opstelling meedelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de ipconfig staat het volgende

Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.254

DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1

Voor een thuisnetwerk is dit normal gezien hetzelfde ip.

Aangezien de pc een goed IP krijgt, ga ik er van uit dat de DHCP server het juiste IP heeft.

Pas de netwerkinstellingen aan en geef de standaardgateway hetzelfde IP als DHCP server.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: ipconfig /flushdns en druk op Enter.

Tik in exit en druk Enter.

Geraak je nu op internet webpagina's?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.