Ga naar inhoud

Avast 2014 free - browsen traag???


Felix Atagong

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken is het aanmaken van een netwerk super traag op mijn PC, Telenet met netwerkkabel, geen wifi. Dit kan tot 3 minuten duren na aanmelding vooraleer ik verbinding heb. Eenmaal verbinding is het openen van een nieuwe link, site of browser tabblad traag, dit duurt nu gemiddeld 10 seconden met uitschieters tot 60 seconden of meer. Eenmaal de verbinding er is kan ik wel aan gewone snelheid gewoon surfen op deze site. Wat me opvalt is dat het doorklikken in een Facebook link (naar een 'derden' site) een eeuwigheid duurt.

Ik heb de PC gescand met Avast 2014 Free, Malwarebytes, Adwcleaner en Sophos Virus Removal Tool en er is niets aan de hand. Dagelijkse opkuis met CCleaner.

Ik heb de DNS servers aangepast van open DNS naar Google en naar Telenet (automatisch en manueel), DNS flush gedaan, Anti-Pup uitgeschakeld (van Adwcleaner), Ipv6 aan en uit gezet...

Natuurlijk heb ik Telenet router als eens gereset...

Ik kan enkel besluiten dat mijn recente upgrade van Avast Free 2013 naar 2014 dit veroorzaakt (of een Nvidia upgrade?).

Hier en daar op het Avast forum heb ik gelezen dat surfen langzamer geworden is met deze tool...

Iemand een idee...

(Windows 7 Home premium - 64-bit SP1 - Intel Core i7 CPU 920 @ 2.67 GHz, 6 GB RAM, Nvidia GeForce GT 230.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Avast weggegooid en AVG 2014 (free) erop gezet. Ik surf nu terug aan de normale snelheid, me dunkt. Maar nu zit ik met het probleem dat mijn (werk) IMAP verbinding niet meer werkt in Live. Geen enkele van de settings werkt (zoals uitgelegd op de FAQ, linken naar 127.0.0.1 enz...) en ik heb ongeveer alle vogeltjes aan en uitgezet die er aan en uit te zetten waren... Gelukkig heb ik nog de goede oude webmail...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.