Ga naar inhoud

AVAST heeft invloed op downloadsnelheid


Eggy

Aanbevolen berichten

Als provider heb ik Telenet en sinds kort ben ik 'Whoppa' geworden. Hierdoor verdubbelde mijn downloadsnelheid van 60 naar 120 Mbps, mijn upload bleef 4 Mbps.

Soms testte ik mijn verbinding via de 'speedtest' van Telenet of deze van Ookla. Van de vroeger beloofde 60 Mbps haalde ik vlotjes 58 en soms 59 Mbps.

Nu wilde ik de beloofde 120 Mbps ook eens testen, wat ik ook enkele malen deed deze week. Afhankelijk van het tijdstip van de dag haalde ik tussen 70 en 90 Mbps en uitzonderlijk eens 101 Mbps.

Vandaag deed ik de test nog eens en ik had weer eens tussen de 70 en 90. Ik zag wel dat het bolletje van AVAST bleef draaien tijdens de test.

Om het uit te testen schakelde ik AVAST tijdelijk uit en ja hoor, ik haalde doorlopend vlot 115 à 118 Mbps. Ik schakelde AVAST FREE terug in en de snelheid viel terug tot de oude waarden 70 à 90 Mbps.

De uploadsnelheid veranderde niet noemenswaardig, 3.80 Mbps.

Ik gebruik IE 10.

Heeft iemand anders hier last of ervaring mee?

En surfen zonder anti-virusbescherming is als onveilig vrijen niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.