Ga naar inhoud

Back up op een usb stick ?


bernard

Aanbevolen berichten

Misschien niet zo,n handige vraag maar ik waag het er op .

Stel dat mijn computer crasht , dan ben ik toch alles kwijt ?

Kan ik door een back up te maken , dan al mijn gegevens weer terug zetten op de ,, nieuwe ,, computer ?

Maar als de computer crasht , dan is mijn back up toch ook weg ?

Kan ik een back up maken , en deze op een usb stick zetten ( zonder mijn foto,s , want die bewaar ik al op een usb stick ) en bewaren ?

Heb ik dan aan een 32 Gb genoeg ?

Ik heb al vaker een back up moeten maken , maar waar vind ik deze dan terug ?

Dus een heleboel vragen van een ,, echte ,, amateur ?????????????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je back-up op dezelfde harde schijf staat als je besturingssysteem en die schijf gaat defect ben je alles kwijt.

Het is dus een kwestie van je back-up op een ander medium te bewaren dan die waar je Windows op staat.

Best heb je meerdere back-ups die je op verschillende locaties bewaart.

Of je een back- up kan bewaren op een USB-stick?

Dat hangt af van de bestandsgrootte van je back- up.

Indien je back-up kleiner is als het max. volume van die stick is dat mogelijk.

Maar je moet dan wel zeker zijn dat je PC kan opstarten vanaf stick.

Een back-up plaatsen op een externe schijf bied dan toch wat meer mogelijkheden.

Een back-up maken van je systeempartitie ( dus waar Windows op staat) houd in dat alle bestanden die op die partitie staan ook automatisch in de backup zitten ( dus ook je foto's als die op dezelfde partitie staan).

Waar de back-up zich bevindt hangt af met welke software je die maakt. met Windows back-up tool of andere software?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.