Ga naar inhoud

"Beperkte" verbinding 2e router(voordien NOOIT probleem)


Aanbevolen berichten

Al enkele weken probeer ik iets op te lossen. We hebben een Telenet router in de garage, hierdoor een zeer zwak signaal. Daarom hadden wij in de tijd een 2e router geinstalleerd. Een belkin wifi router. Voordien nooit probleemen gehad. We hebben 1 pc(wired) 2 laptops en enkele smarthphones die op het netwerk kunnen. Plots zonder enige aanleiding kan de laptop niet op de "goede" verbinding. Smartphones en 1 laptop kunnen wel op dat wifi-signaal enkel deze met windows 8.1 niet. Ik heb de fabrieksinstellingen terug gezet van de Belkin router, verbindingen verwiijderd in de betreffende laptop. opnieuw geconfigureerd, alles er op en er aan. Alles werkt behalve op de laptop met windows 8.1. Door dat ik 2 laptops heb had ik perfecte vergelijkings case zodat ik één en ander kon uitsluiten.Telenet gecontacteerd, stap voor stap alles bekeken. Het feit dat het met de andere laptop geen probleem is wijst er op dat er geen probleem is bij de provider.Als ik de router met een kabel verbind naar de betreffende laptop geeft die ook een "beperke" verbinding. Ik ben er mee naar de winkel geweest en op het draadloos netwerk logt hij zonder probleem iin. Wat nu??? Pc en laptop is up to date, ook de firmware van de belkin router is up to date. Ik kan me behelpen op de minder goede Telenet verbinding maar zou toch graag willen dat we kunnen gebruik maken van de goede en "snellere" verbinding. Heeft hier iemand ook dat probleem en heeft er een logische verklaring voor? En een oplossing zou ook mooi meegenomen zijn.

Alvast bedankt om de tijd te nemen om mijn verhaal te lezen. Ik hoop op feedback! Ben geen leek, maar ook niet de proffesional!

Gr Kenneth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou in de eerste plaats denken dat de firewall de verbinding blokkeer.

Klik op CTRL + ALT + DEL en dan takenbeheer klikken en dan op details en dat tab opstarten.

Schakel daar uw antivirus / firewall uit. (je kan daarna altijd terug inschakelen.)

Herstart de pc

Bovenstaande is voor Windows 8 en 8.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.