Ga naar inhoud

Beperkte verbindingsmogelijkheden


Gast woutervyverman

Aanbevolen berichten

Gast woutervyverman

Deze week heb ik een nieuwe pc gekocht en aangesloten op mijn router (de 3e pc die aangesloten wordt op de router, de 2 andere pc's hebben goede verbinding) maar ik krijg geen (of beperkte) verbinding.

Als ik een andere computer aansluit op de kabel (geen draadloze dus) dan werkt internet wel dus er moet waarschijnlijk ergens een instelling verkeerd staan op de nieuwe computer (nieuw gekocht en alles stond geinstalleerd). De pc draait op vista.

Als ik de ip van de router ingeef via mijn pc kan hij de router niet vinden.

Ik weet zelf niets van computers maar heb het al aan vrienden gevraagd en zij weten er geen raad mee...

Iemand die me hierbij kan helpen aub?

alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nieuwe pc, dus met vista? had vandaag iemand met hetzelfde probleem. Toen bleek dat de instelling draadloze netwerken gebruiken niet actief was. Dus, ga naar netwerk , verbinding maken en kies voor draadloze verbinding. INdien deze niet actief is zal vista dit melden met de vraag om te activeren. klik ok en het zou meten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Arvidsson

Telenet ... dan is het probleem hoogstwaarschijnlijk het aantal computers die met de router verbonden zijn (geweest). Bij een gewoon telenet abbo zijn dat er maar twee tegelijk. De stekker uittrekken en terug insteken verhelpt het probleem.

Ik heb nooit begrepen waarom Telenet er maar twee toelaat. Bij Belgacom zijn dat er bij het standaard abbo vier wat veel confortabeler is. :top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast woutervyverman

Welke stekker ? van de router? Heb ik al geprobeerd en lukt niet...

maar als ik gewoon de laptop van mijn zus op mijn kamer zet, dan lukt het, het moet iets met de instellingen van mijn pc te maken hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Arvidsson
Welke stekker ? van de router? Heb ik al geprobeerd en lukt niet...

maar als ik gewoon de laptop van mijn zus op mijn kamer zet, dan lukt het, het moet iets met de instellingen van mijn pc te maken hebben...

Dat is omdat de ip's geregistreerd worden. Dat moet dan effe gereset worden door de stekker uit te trekken. Welke dat juist is weet ik niet. Ik heb zelf Belgacom en gebruik Telenet enkel op Kot. Ik heb Telenet er ook al dikwijls om vervloekt :argh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast woutervyverman

Heb elke mogelijke stekker uitgetrokken maar nog steeeds: beperkte verbindingsmogelijkheden... en begin stillaan serieus gefrustreerd te raken:'(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.